Παρασκευή, 17 Οκτωβρίου 2008

F. Το τέλος της ιστορίας





Το τέλος της ιστορίας; και… ο τελευταίος άνθρωπος!
F ukuyama Francis:

Η διαλεκτική που έθρεψε πολέμους και επαναστάσεις , σταματά, ελλείψει αντιπάλου.
το δημοκρατικό μοντέλο κέρδισε;
Και η ιστορία τελείωσε!


Η απαισιοδοξία!
Μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι ο 20ος αιώνας, μας έχει κάνει βαθιά πεσιμιστές απέναντι στην ιστορία.
Η αδυναμία των ισχυρών…κρατών!Είναι ξεκάθαρο ότι ένα καθεστώς δεν χρειάζεται να νομιμοποιείται στην
Πλειοψηφία του λαού για να κατορθώσει να επιζήσει.
Υπάρχουν πάρα πολλά παραδείγματα δικτατοριών της μειοψηφίας που παραμένουν στην εξουσίας δεκαετίες.
Η παγκόσμια φιλελεύθερη επανάσταση!Η δημοκρατία είναι το καθολικό δικαίωμα των πολιτών να έχουν λόγο στην άσκηση πολιτικής εξουσίας και αυτό το δικαίωμα είναι ένα ακόμη στοιχείο του φιλελευθερισμού.
Μια αντίληψη για την παγκόσμια ιστορία!
Η παγκόσμια ιστορία της ανθρωπότητας δεν είναι το ίδιο με την ιστορία του κόσμου.
Δεν πρόκειται για μια εγκυκλοπαιδική καταγραφή οτιδήποτε είναι γνωστού σχετικά με την ανθρωπότητα , παρά πρόκειται για μια προσπάθεια να βρεθεί ένα περιεκτικό σε νόημα πρότυπο της συνολικής εξέλιξης των ανθρωπίνων κοινωνιών γενικά.
Κατά την ελληνιστική άποψη η ιστορία δεν είναι μια εξελεγκτική διαδικασία, αλλά... κυκλική.
Κατά τον Καντ, η ιστορία θα έπρεπε να έχει ένα τελικό σημείο εξέλιξης, ο οποίος να δίνει νοηματική συνοχή στο σύνολο της ιστορίας.
Το έσχατο αυτό σημείο είναι η πραγμάτωση της ανθρώπινης ελευθερίας, διότι μια κοινωνία στην οποία η ελευθερία κάτω από υλικούς νόμους θα μπορούσε να διατηρεί σε μέγιστο βαθμό μια ακαταμάχητη ισχύ, ένα δίκαιο αστικό σύνταγμα, είναι ο υψηλότερος στόχος που η φύση αποδίδει στον άνθρωπο.
Ο Χέγκελ υποστηρίζει ότι η παγκόσμια ιστορία της ανθρωπότητας δεν είναι τίποτα άλλο από την προοδευτική άνοδο του ανθρώπου στην πλήρη ικανότητα έλλογης σκέψης, καθώς και σε αυτοσυνείδητη επίγνωση του τρόπου με τον οποίο αυτή η ικανότητα εκφράζεται σε αυτοκυβέρνηση.
Ο μηχανισμός της επιθυμίας!Εξελίσσεται ευθύγραμμα η ιστορία προς μία κατεύθυνση ή μπορούμε να σκεφτούμε μια παγκόσμια εξέλιξη προς μία φιλελεύθερη δημοκρατία;
Όχι βάρβαροι προ των πυλών!
Η σύγχρονη οικονομία παρόλη την εφευρετικότητα της ,δημιουργεί νέες ανάγκες για κάθε επιθυμία που ικανοποιεί.
Σε μια ατέρμονη συσσώρευσηΚαι ένα θρίαμβο της βιντεοκασέτας...
Στην γη της μόρφωσης!Μπορεί ο μηχανισμός της σύγχρονης φυσικής να οδηγήσει στην φιλελεύθερη δημοκρατία;
Η απάντηση στο ερώτημα!
Στο ερώτημα του Καντ, αν είναι δυνατή η σύνταξη μιας παγκόσμιας ιστορίας υπό το πρίσμα του κοσμοπολιτισμού, η απάντηση είναι ,ναι!
Ο μηχανισμός εμφανίζει μια καθολικότητα.
Εν αρχή είναι η μάχη μέχρι εσχάτων!Τι είναι εκείνο που διακινδυνεύουν οι άνθρωποι σε όλο τον πλανήτη όταν ανατρέπουν μια δικτατορία και εγκαθιστούν μια φιλελεύθερη δημοκρατία;
Το ερώτημα κατά πόσο υπάρχει αυτό που λέμε παγκόσμια ιστορία και αυτοκαθορίζεται από τις εμπειρίες όλων των εποχών δεν είναι νέο.
Στην πραγματικότητα είναι πολύ παλιό και οι πιο σοβαρές και συστηματικές προσπάθειες συγγραφής της ιστορίας αντιλήφθηκαν ως κεντρικό θέμα της , την ανάπτυξη της ελευθερίας.
Η ιστορία δεν είναι μια τυφλή συσσώρευση γεγονότων, αλλά ένα νοηματικό σύνολο στο οποίο οι ανθρώπινες ιδεολογίες που αφορούσαν την φύση της δίκαιας πολιτικής και κοινωνικής τάξης αναπτύχθηκαν και δοκιμάστηκαν μέχρι τέλους.
Και αν τώρα βρισκόμαστε σε ένα σημείο από όπου δεν μπορούμε να φανταστούμε ένα κόσμο ουσιαστικά διαφορετικό από τον δικό μας,
τότε θα πρέπει να λάβουμε υπόψιν την πιθανότητα
η ίδια η ιστορία να έχει φθάσει σε ένα τέλος.
Το τέλος της Ιστορίας και η αρχή της Μυθιστορίας;
Λουτζιγιάμα Λουί
21ος Αιών

6 σχόλια:

  1. Kαλημέρα πολεμιστές:)

    Θωερω ότι η ιστορία διαγράφεται απο σύνολο πράξεων μέσο συνηδείσεων του ανθρώπου δια μέσου του χρόνου μέσα στο χώρο.

    Απο κει και πέρα τα πράγματα ειναι απλά:) Είναι στα χέρια της ανθρώπινης κοινωνίας ποια ροή θα έχει η ίδια ιστορία που ο άνθρωπος δομεί και αποτυπώνει στην φυσική κατάσταση της ζωής.

    Πιστεύω ότι η δημοκρατίας την πραγματική έννοια δεν υπάρχει πλέον όλα ειναι στα χαρτιά. Σε όλα τα κράτη το νομικό πλαίσιο φαινεται δημοκρατικό (το ότι ψηφίζει ο λαός) αλλά τα περισσότερα καθεστώτα στις διακυβερνήσεις τους ειναι δικτατορικά δεν ρωτούν κανέναν και βαράνε στο κεφάλι την κοινωνία για 4 χρόνια μεσα στο ψέμμα , την υποκρησία και την απληστία.

    Ο άνθρωπος πρεπει και ειναι επαναστατης και να διεκδικεί την ελευθερία με κάθε τρόπο αλλα η κοσμοθεώρηση του και η κοινωνική του διαμόρφωση αποτελει τροχοπέδη για κάτι τέτοιο..

    Ας γίνουμε όλοι αστερια φωτος και ας δώσουμε το μύνημα :)

    Καλημέρα σας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ο άνθρωπος πρεπει και ειναι επαναστατης και να διεκδικεί την ελευθερία με κάθε τρόπο αλλα η κοσμοθεώρηση του και η κοινωνική του διαμόρφωση αποτελει τροχοπέδη για κάτι τέτοιο..

    Ας γίνουμε όλοι αστερια φωτος και ας δώσουμε το μύνημα :)

    Καλησπέρα,
    πολεμιστή με τα καταπληκτικά μηνύματα της καρδιάς
    σου,
    που μας συνεπαίρνεις... όλους!

    Όπως λέει
    ... και ο κομαντάντε Μάρκος:

    Όλοι είναι σημαντικοί:
    αυτοί που κάνουν τους νόμους και αυτοί που τους αναγνωρίζουν.
    Αυτοί που κάνουν την ιστορία και αυτοί και αυτοί που την γράφουν.»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ...Μια φορά κι έναν καιρό,όταν πια απαλλάχτηκαν από του τυράννους, οι Αθηναίοι οργάνωσαν τη δημοκρατία τους. Θεμελιωτής της υπήρξε ο Κλεισθένης, που μεταρρύθμισε ριζικά το πολίτευμα. Χώρισε τους Αθηναίους σε 10 φυλές με δέκα δήμους η καθεμιά. Σε κάθε φυλή φρόντισε να ανήκουν πολίτες από διάφορες περιοχές της Αττικής και έτσι οι πλούσιοι ευγενείς έπαψαν να αποτελούν μόνοι τους μια ισχυρή τάξη και αναμίχθηκαν με τους υπόλοιπους συμπολίτες τους.Ο Κλεισθένης έδωσε όλη την εξουσία στην εκκλησία του δήμου. Από αυτήν εκλέγονταν και οι 10 στρατηγοί που διοικούσαν όχι μόνο το στρατό αλλά και το ίδιο το κράτος. Η βουλή των 400 του Σόλωνα αντικαταστήθηκε από νέα βουλή με 500 βουλευτές. Αυτοί έβγαιναν κάθε χρόνο με κλήρο 50 από κάθε φυλή. Έτσι, όλοι οι πολίτες είχαν πιθανότητα να γίνουν κάποτε βουλευτές. Έργο της βουλής ήταν να προετοιμάζει τα θέματα που θα συζητούσε η εκκλησία του δήμου.
    Επίσης, ο Κλεισθένης, για να προστατέψει το νέο πολίτευμα, καθιέρωσε τον οστρακισμό. Κάθε πολίτης έγραφε πάνω σε ένα κομμάτι από σπασμένο αγγείο (όστρακο) το όνομα του πολιτικού που τον θεωρούσε πιο επικίνδυνο για τη δημοκρατία. Μετρούσαν κατόπιν τα όστρακα και εξόριζαν για 10 χρόνια όποιον είχε συγκεντρώσει 6 χιλιάδες όστρακα με το όνομά του.
    Έτσι γεννήθηκε στην Αθήνα η δημοκρατία, το πολίτευμα που δίνει σε όλους του πολίτες το δικαίωμα αλλά και το καθήκον να συμμετέχουν στη διακυβέρνηση του κράτους. Η δημοκρατία ήταν μια από τις πιο σημαντικές κατακτήσεις των αρχαίων Ελλήνων.
    Ηταν..γιατί έχω την εντύπωση ότι ξαναφέραμε πίσω τους τυράννους,και τι τυράννους..Δημοκρατικούς!!

    (Διάβασα τη λέξη Δημοκρατία και θύμωσα με τους υποκριτές που μας κυβερνάνε στο όνομα αυτής)


    Καλό βράδυ.. αστέρια του φωτός :)
    φιλιά..και την αγκαλιά πάντα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η δημοκρατία ήταν μια από τις πιο σημαντικές κατακτήσεις των αρχαίων Ελλήνων.
    Ηταν..γιατί έχω την εντύπωση ότι ξαναφέραμε πίσω τους τυράννους,και τι τυράννους..Δημοκρατικούς!!

    Θαυμάσιο σχόλιο,
    edelweiss
    των ψηλών βουνοκορφών,
    για την διασαφήνηση της δημοκρατίας
    και την αποσαφήνηση των εννοιών!

    Έτσι,είναι,
    πέρα απ'όλα τα άλλα,
    μας έχουν κλέψει τις λέξεις,
    τις έχουν "αδειάσει"
    και τις περιφέρουν
    χωρίς νόημα
    χωρίς περιεχόμενο...

    Δεν έχουμε λέξεις πια
    να μιλήσουμε
    και πρέπει να εφεύρουμε
    καινούργιες
    καθαρές, φρέσκιες
    και αχρησιμοποίητες.

    Καλό βράδυ,
    θυμωμένο κορίτσι!

    ...κι εμείς είμαστε
    πολύ θυμωμένοι
    με όλα αυτά,
    και τους υποκριτές τυρράνους
    αλλά,
    στην αγκαλιά
    που σου στέλνουμε,
    μαζί με... μια καληνύχτα,
    θα περιτυλίξουμε,
    μόνο την χαρά
    και την ηρεμία μιας
    γλυκιάς Σαββατιάτικης
    φθινοπωρινής
    νύχτας του Οκτωβρίου;)

    Καληνύχτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Η παγκόσμια ιστορία της ανθρωπότητας...μια μαζική αντανάκλαση της ιστορίας και της εξέλιξης του ανθρώπου...
    Τώρα αν εξελίσσεται ευθύγραμμα ή κυκλικά, γραμμικά ή σε παράλληλα σύμπαντα....για την ώρα δεν είναι απαραίτητο να το γνωρίζω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Και η αλήθεια είναι, Χριστίνα,

    πως δύσκολα μπορεί να το γνωρίζει κάποιος και
    ακόμη πιο δύσκολα να είναι απόλυτα σίγουρος για αυτό!

    ..αλλά εμάς
    πάλι, "τα παράλληλα σύμπαντα, αλληλεπίδρασης"
    μας αρέσουν...
    νάχεις την δυνατότητα
    πολλαπλών ...επιλογών
    και καλής... παρέας;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Γιατί δεν γίνεσαι η αλλαγή... που θέλεις να δεις στον κόσμο;