Παρασκευή 3 Ιουνίου 2011

Z. Ζήτω η Ζωή



Αιγιοφόρος Ζευς σε θέση βολής και εντολής
Ζήτω η Ζωή, η Μνημοσύνη, η Μνήμη, η Φύση, η Φυσική

Ζήτω η Νοημοσύνη, η έμφυτη, η εξελισσόμενη, η σκέψις, η Μήτις, η Λογική

Ζήτω η Θέμις, η Δικαιοσύνη, η Σοφία του Διός η Αθηνά, οι κύκνοι, οι κεραυνοί

Ζήτω η χαρά, ο κούκος, η Άνοιξη η Περσεφόνη, το χελιδόνι, ο Ήλιος ,το Φεγγάρι

τα κύματα, η θάλασσα ,το αηδόνι
Ζήτω οι Μούσες, οι Χάριτες, οι χαρές της ζωής, οι βροντές και οι αστραπές

Ζήτω ο έρωτας, η φιλία, οι μεταμορφώσεις του πνεύματος ,οι μετουσιώσεις της συνείδησης, οι μετασχηματισμοί του Ζήνοος νοός

Ζήτω το γέλιο, το μειδίαμα του Διός όταν στην αγκαλιά του παίρνει τον μικρό του γιο τον σκανδαλιάρη Ερμή το δε σύμπαν κρυφοκοιτά και ο κόσμος όλος μαζί του δονείται σαν κόσμημα και χαμογελά.

Ζήτω τα όνειρα που κάναμε παιδιά!

Ζήτω τα αστέρια που μετρήσαμε και τα βρήκαμε μαγευτικά πολλά!
Ζητωκραυγές... για ένα Διαυγή Νου του Καθαρού Λόγου πέρα ως πέρα να ακουστεί!
Μαγικές ασκήσεις για … ένα Δία!
Και μια Ωδή με… μια Μυθωδία!
.
Β. Ζευς, η Ζωή!
Ο δύσκολος ρόλος ενός ηγέτη!
Ένας αρχηγός πέρα από την σωστή ενεργειακή αρμονική κατανομή στο σώμα του,
χρειάζεται να διαθέτει ένα πεντακάθαρο νου, μια μεγάλη καρδιά και να έχει παντρευτεί την ψυχή του. ανακηρύσσοντας την… βασίλισσα του.Ακολουθώντας το παράδειγμα του άρχοντος Θεού, να γεννά σε υψηλές κορυφές στοχασμού, πολλά παιδιά, όχι τέρατα, αλλά, ήρωες, ημίθεους και Ηρακλείδες τολμηρούς
πνευματικής σκέψης και φιλοσοφικού διαλογισμού.
Να κατέχει τον Μίτο μιας Μήτιδος, την ύψιστη και υπεράνω όλων, δικαιοσύνη της Θέμιδος, να υπερασπίζεται.
Την Μοίρα να γνωρίζει στα 3 κύρια μονοπάτια του Ουρανού,
την Χάρη και την κάθοδο του πνεύματος να καλεί 3 φορές,
την κόρη της Γης Δήμητρας, να ανεβάζει την Άνοιξη σε πράσινα λιβάδια,
γερή μνήμη να έχει και τον χορό των μουσών να καλεί σε μεγάλη γιορτή. .
Το Φως να γεννά με την Λητώ και τα σκοτάδια να διώχνει τα Ταρταρικά.
Τον κόσμο να αναθεωρεί και να δημιουργεί ξανά με τον Λόγο του και
με ένα πολύπλευρο Ερμή.
Τον Διόνυσο….σαν τα κλαδιά αμπέλου, να απλώνει παντού,θαυματουργά.
Νυμφευμένος με την Ήρα ,ένα απρόσεχτα οργισμένο πολεμοχαρή Άρη, άνθρωπο, να νουθετεί με την Σοφία Αθηνά στην κεφαλή του τοποθετημένη ξανά,
και την ορθή λειτουργία του νου, καθ΄ομοίωση του μεγάλου αρχηγού.
Με 9 συζύγους και 27 τέκνα, σύνολον 36, να αποτελούν τις πλευρές ενός ορθογωνίου τριγώνου, με πλευρές 3, 3 και 6, το όρκο των Πυθαγορείων να καθιερώνει στην σχολή ,
μαζί με το Πυθαγόρειο θεώρημα, ενός ορθογωνίου τριγώνου και
την σχέση που συνδέει την ενέργεια με την ύλη, να διευκρινίζει.
Ενέργεια=μάζα επι το τετράγωνο της ταχύτητας του φωτός
Σ’αυτή την σχέση αποδεικνύεται πως η ενέργεια, το πνεύμα,
ο Θεός μετατρέπεται σε ύλη και δημιουργεί τον κόσμο.
Ποια είναι η διάφορα της ύλης και της ενέργειας?
Η πυκνότητα και η συχνότητα.
Η ύλη έχει πιο μεγάλη πυκνότητα και πιο χαμηλές δονήσεις , κραδασμούς.
Η σταθερά c δεν είναι ακριβώς η ταχύτητα του φωτός γιατί τίποτε δεν είναι σταθερό στο σύμπαν ,
αλλά μια απαιτούμενη ” σταθερά αλληλεπίδρασης” ανάμεσα στους δύο πόλους της επιγνωσης..
Ετσι μπορεί να λεχθεί , πως η εξελισσόμενη συνείδηση m ,πολλαπλασιασμένη με την συμπεριεκτικοτητα c, το γινόμενο των δυο πόλων της επίγνωσης, ισούται με την έμφυτη συνείδηση , την πρωταρχική Ε.
Αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο μπορούμε να δούμε,
την θεωρία της σχετικότητα και αυτή είναι και η ακριβής σημασία της λέξης …σχετικότητα..
Ποιος είναι ο σκοπός της ζωής;
Το ξεδίπλωμα όλων των δυνατών επιπέδων της επίγνωσης.
Η νοημοσύνη και η επίγνωση είναι οι δύο εκφράσεις της συνείδησης
που υπήρχε, υπάρχει και θα υπάρχει μία μόνο ζωή που αναπτύσσει
μία επίγνωση με την χρησιμοποίηση μίας ύλης.Το βιοχημικό άλας του Αιγόκερω είναι το Φωσφορικό Ασβέστιο, το κύριο άλας του οστέινου σκελετού, που είναι το θεμέλιο του σώματος.
Έλλειψη ασβεστίου σημαίνει υπερβολική βλέννα, κρυολογήματα, διογκωμένες αμυγδαλές και πρησμένοι αδένες.
Το Φωσφορικό Ασβέστιο είναι σημαντικό συστατικό των πεπτικών υγρών και η έλλειψη του επιδρά στην κανονική πέψη των τροφών και την αφομοίωση τους.
Πολλά άτομα υποφέρουν από έλλειψη ασβεστίου μολονότι παίρνουν πολλές τροφές από ασβέστιο, γιατί το ασβέστιο τους δεν χωνεύεται και δεν απορροφάται.
Με άλλα λόγια το Φωσφορικό Ασβέστιο για να δράσει ευεργετικά, πρέπει να απελευθερωθεί μέσα από την ίδια την πέψη και ο Ζευς με την Ήρα, που αντιστοιχεί στην διαδικασία της πέψης και του μεταβολισμού, να μη είναι χωριστά αλλά ενωμένοι να συνεργάζονται.Το παραμύθι με τα ρούχα του Αυτοκράτορα επισημαίνει τον ρόλο των κακών συμβούλων ενός βασιλιά και την εξαπάτηση και την σκοπιμότητα της κολακείας.
Σε ένα αρσενικό ωροσκόπιο, η θέση σε αρσενικά ζώδια θα φτιάξει την δεξιά πλευρά του πολυμήχανου Οδυσσέα,
Σε θηλυκά ζώδια στις γυναίκες δείχνει στοιχεία του Άνιμα, ενώ στους άντρες ,αντιδράσεις της σκιάς.
Ένα υπερβολικό Δία, τάσης αρχομανίας και επίδειξης,πληθωρικότητα,καταναλωτισμό,πολυτέλεια ακολασία, αυταρχισμό και συγκεντρωτισμό ή, η απουσία της ενέργειας του, ένα “λυγισμένο και μπερδεμένο” νου και δουλοπρεπή συμπεριφορά.
Το ενεργειακό του κέντρο είναι στα γόνατα και στο συκώτι.
Μία κακή εξουσία δεν θέλει να δώσει την γνώση στους ανθρώπους, για να ζήσουν καλύτερα και ελεύθερα και, δημιουργεί ένα κράτος βίας και τρόμου, τρώγοντας το συκώτι των ανθρώπων με τον Αετό, που στέλνει, μέσα από την βιοπάλη και την ανησυχία των καθημερινών προβλημάτων.Μόνο στον ύπνο, την νύχτα, κατορθώνουν να ξεκουράζονται ,για να ξαναρχίσουν το
μαρτύριο από την αρχή…
κάθε πρωί.
Το αδράχτι του κόσμου περιστρέφεται στα γόνατα της Ανάγκης, λέει ο Πλάτωνας, και την περιστροφική του κίνηση πραγματοποιούν οι μοίρες.Τα γόνατα των γόνων, έχουν μεγάλη σημασία για την ισχύν του όντος, διότι σηματοδοτούν την κυριότερη έδρα των σωματικών και ψυχικών δυνάμεων.
‘Ταύτα θεών εν γόνασι κείται», αναφέρει ο Όμηρος και οδηγεί τον νου σε δημιουργικές ανοδικές κινήσεις, χρησιμεύοντας στην φύση των στάσεων του σώματος.
Την καθιστή, όταν ο άνθρωπος κάθεται , ξεκουράζεται σε ορθή γωνία και, την ευθεία, όταν τεντώνονται σε μια σωματική και νοητική ορθότητα, σε ένα όρθιο άνθρωπο.
Γι αυτό πρέπει να διδάσκεται σε ένα άνθρωπο να είναι και να σκέφτεται όρθιος και ορθά
και ποτέ γονατιστός και λυγισμένα.
Ο Ζευς στο κινέζικο ωροσκόπιο και η θέση του πλανήτη στο ζώδιο καθορίζει τον χαρακτήρα του ανθρώπου , με την ανατολική μέτρηση και φιλοσοφία.
Η αξία του Διαλογισμού είναι μεγάλη και η Διαλογιστική θέση του Νου, ηρεμεί τις εξωτερικές ακτίνες με τις εσωτερικές του ανθρωπίνου ενεργειακού πλέγματος.
Το αποτέλεσμα αυτής της διαδικασίας είναι η συνειδητοποιημένη Αντίληψη, η νοητική ευθυγράμμιση, η παραγωγή αστραπιαίων πνευματικών κεραυνώνκαι το τέντωμα της χορδής ενός Πνευματικού Τόξου.Τι είναι λοιπόν η ζωή;
Ζωή είναι αυτό που χαρακτηρίζεται από νοημοσύνη.Έτσι λοιπόν, τα πάντα είναι ζωή ανεξάρτητα αν είναι ανθρώπινο ον, ένα ζώο ένας βράχος ένα άτομο.
Ο Ζευς, Ζην είναι η Ζωή, ενός Ζήνοος, υπερτάτου νου, που κατέρχεται και χωρίζεται σε Δύναμη Δέλτα, του Διός και σε δύο ορθογώνια τρίγωνα , ένα Δεξιό και το άλλο Αριστερό, όπως τα δύο πιθάρια, που βρίσκονται στην είσοδο του Θρόνου του.
Υπάρχει μια τεράστια διαφορά ανάμεσα στην θεωρητική σκέψη , τις πεποιθήσεις, τα πιστεύω κάποιου και την πραγματική νοημοσύνη.
Οι θεωρητικές παγιωμένες κοσμοαντιλήψεις της σκέψης μπορεί να λειτουργήσουν
μόνο στα πλαίσια της χωριστικότητας, ενώ η νοημοσύνη
είναι μια αυθόρμητη συνεργασία με την θεμελιώδη ολότητα
που είναι έμφυτη στην διαδικασία της ζωής.
Ο κάθε αρχηγός έχει μια προτίμηση και ένα σημείο αναφοράς, και πάντα επιστρέφει εκεί,
για να μη χάνεται , γνωρίζοντας τα όλα, αλλά και να μη γίνεται μονόπλευρος και δύσκαμπτος.
Η ημέρα του είναι η Πέμπτη και το σημείο του ορίζοντα είναι ο Βορράς.
Ο Βορράς, που είναι και το πεδίο της μάχης και το πραγματικό κέντρο , της σφαίρας ενός τετραδιάστατου κόσμου.
Είναι το φυσικό πεδίον, η υλοποίηση, η τέχνη της παραφύλαξης και οι μη πράξεις των πραγματικών ηγετών, που έλκουν τον Σκοπό και γυρίζουν τον τροχό του χρόνου και της ιστορίας.
Το χρώμα του είναι το πορφυρό, αλλά του αρέσει και το σεμνό και γήινο καφέ, με όλες τις αποχρώσεις.Στους Άθλους του Ηρακλή αντιστοιχεί στο Κάπρο τον Ερυμάνθιο, που πιάνει, ο γιος του του Δία, σε χιονισμένες απρόσιτες κορυφές, της πολιτικής , της θρησκευτικής ηγεσίας.Στο ταξίδι του Οδυσσέα,, ο Αιγόκερως συμβολίζεται από την Καλυψώ και την εξουσία, που του υπόσχεται με αυτά, που του αποκαλύπτει.
Η γοητεία της εξουσίας είναι πολύ ισχυρή, και πολλοί Οδυσσείς και μεγάλοι δάσκαλοι, μυημένοι και βασιλείς και ισχυροί κοσμοκράτορες …έχουν ξεμείνει σε αυτό το νησί, γοητευμένοι από την θεά.

Το περιπετειώδες Αθάνατο Ελληνικό Πνεύμα, σαν τον νου του Οδυσσέα, αφού δει και γνωρίσει τα πάντα και τα κατανοήσει, θα επιστρέψει εκεί, που ανήκε πάντα και ήταν το σημείο αναφοράς του, το νησί της Ιθάκης, με την έγκριση και την άδεια, ενός δίκαιου θεού και την υπογραφή της ΕΙΡΗΝΗΣ!
Πως να φτιάξει κάποιος το χρυσαλεφάντινο άγαλμα του Δία ,αν δεν είναι Φειδίας;
Πως να πλέξει τον ύμνο του, αν δεν είναι Ορφέας;
Όρθιος ο άνθρωπος, και άνω θρώσκοντας, με ευθεία τα γόνατα του και ευθυτενή την ψυχή
και το βλέμμα του, σαν χορδή αλύγιστη και εύστοχη, με τα χέρια του ψηλά, σαν κεραίες εκπομπής , ενός πομπού και δέκτη,ατενίζει τον μεγάλο αρχηγέτη του Ολύμπου, ψηλά στο ουρανό
και νιώθει μεγάλο θαυμασμό και σεβασμό,
γι αυτό το δωρο της ύπαρξης και της ζωής, που μέσα Του ταξιδεύει , το Θαυμαστό!

Ζευς;
Ζωή ναι!


ΕΛΖ.Ι.Ν

Ευζείν .... εν τω Ζ ήτα των Ελλήνων Διεκδικητών

Πέμπτη 2 Ιουνίου 2011

Λ. Λεωνίδου τρόπαιον Νίκης


Λεωνίδας, ακοίμητος φρουρός των Ελλήνων
στην θερμή πύλη του φωτός


Λεωνίδα βγες και δες τους δικούς σου πολεμιστές!
Υψώσου σε δάδες ανίκητης φλόγας του πυρός!
Αθάνατος σε ιστορικό κύκλο της Μούσας Κλειώς!
Στο σάλπισμα της φτερωτής Νίκης
στα χέρια της κόρης του Διός!


1. Θερμοπύλαι, η μάχη του Άρη
Η θυσία του Λεωνίδα!

Η θυσία του Κριού!

Η γέννηση της ηρωικής συνείδησης!
201. Αυτή, λοιπόν, ήταν η θέση του Ξέρξη και του στρατού του στην Τραχινία της Μηλίδας, ενώ οι Έλληνες είχαν καταλάβει τα στενά που είναι γνωστά στους ντόπιους ως Πύλες, αυτά που οι υπόλοιποι Έλληνες ονομάζουν Θερμοπύλες. Εκεί βρίσκονταν τα δύο αντίπαλα στρατεύματα, από τα οποία το ένα είχε τον έλεγχο όλης της περιοχής βόρεια από την Τραχίνα και το άλλο όλων των εκτάσεων προς το νότο.
202. Η ελληνική δύναμη που περίμενε την άφιξη του Ξέρξη απαρτιζόταν από τα εξής τμήματα: τριακόσιους πεζούς με βαρύ οπλισμό από τη Σπάρτη, πεντακόσιους από την Τεγέα κι άλλους τόσους από τη Μαντίνεια, εκατόν είκοσι από τον Ορχομενό της Αρκαδίας και χίλιους από την υπόλοιπη Αρκαδία· από την Κόρινθο υπήρχαν τετρακόσιοι άνδρες, από τον Φλειούντα άλλοι διακόσιοι και από τις Μυκήνες οδόντα. Εκτός απ’ αυτά τα στρατεύματα από την Πελοπόννησο, υπήρχαν ακόμα τμήματα από τη Βοιωτία, με επτακόσιους άνδρες από τις Θεσπιές κι άλλους τετρακόσιους από τη Θήβα.
203. Οι Οπούντιοι Λοκροί και Οι Φωκείς υπάκουσαν επίσης στο πολεμικό κάλεσμα· οι πρώτοι έστειλαν όλους τους μάχιμους άνδρες που είχαν και οι τελευταίοι χίλιους. Οι Έλληνες είχαν πείσει τις δυο αυτές πόλεις να συμμετάσχουν στην επιχείρηση στέλνοντας μήνυμα ότι αυτοί ήταν απλώς η εμπροσθοφυλακή κι ότι το κύριο σώμα του συμμαχικού στρατού αναμενόταν από μέρα σε μέρα. Η θάλασσα, από την άλλη μεριά, φυλασσόταν καλά από τον στόλο των Αθηναίων, των Αιγινητών και άλλων ναυτικών δυνάμεων. Έτσι, δεν υπήρχε λόγος να φοβούνται, γιατί δεν ήταν θεός αυτός που απειλούσε την Ελλάδα αλλά θνητός και δεν υπάρχει ούτε θα υπάρξει άνθρωπος που να έχει γεννηθεί απαλλαγμένος από την πιθανότητα να αντιμετωπίσει κακοτυχίες στη ζωή του· και μάλιστα, όσο σπουδαιότερος ο άνδρας, τόσο μεγαλύτερη η κακοτυχία. Ο τωρινός εχθρός τους δεν αποτελούσε εξαίρεση· ήταν κι αυτός θνητός και, αργά ή γρήγορα, οι προσδοκίες του θα διαψεύδονταν. Η έκκληση έφερε αποτέλεσμα και Οπούντιοι Λοκροί και οι Φωκείς έστειλαν τα στρατεύματά τους στην Τραχίνα.
204. Τα τμήματα των διάφορων εθνών διοικούνταν το καθένα από δικούς του αξιωματικούς, αλλά γενικός διοικητής του στρατού ήταν ο Σπαρτιάτης Λεωνίδας που απέλαυε και του θαυμασμού όλων. [...]
205. Οι τριακόσιοι άνδρες που οδήγησε στις Θερμοπύλες διαλέχτηκαν από τον ίδιο κι είχαν όλοι γιους. Πήρε επίσης μαζί του τους Θηβαίους που ανέφερα, κάτω από τις διαταγές του Λεοντιάδη, γιου του Ευρύμαχου. Ο λόγος που αποφάσισε να πάρει στρατό από τη Θήβα και μόνο απ αυτήν, ήταν ότι οι Θηβαίοι είχαν δημιουργήσει υποψίες για φιλικά αισθήματα προς την Περσία· έτσι, τους κάλεσε να πάνε στις Θερμοπύλες για να δει αν θα ανταποκρίνονταν ή θα αρνούνταν ανοιχτά να γίνουν μέλη της συμμαχίας. Εκείνοι έστειλαν πράγματι στρατό, αλλά δεν έπαψαν να τρέφουν κρυφή συμπάθεια για τον εχθρό.
206. Ο Λεωνίδας κι οι τριακόσιοι άνδρες του ξεκίνησαν από τη Σπάρτη πριν το κύριο σώμα του στρατού, για να ενθαρρύνουν με την εμφάνισή τους τους άλλους συμμάχους να πολεμήσουν και να τους εμποδίσουν να αυτομολήσουν στον εχθρό, πράγμα που ήταν ικανοί να κάνουν, αν έβλεπαν ότι οι Σπαρτιάτες δίσταζαν· είχαν σκοπό, όταν θα τελείωναν τα Κάρνεια (αυτή η γιορτή εμπόδιζε τους Σπαρτιάτες να πάνε στο πεδίο της μάχης), να αφήσουν μια φρουρά ασφαλείας στην πόλη και να ξεκινήσουν με όλο το διαθέσιμο στρατό τους. Τα άλλα συμμαχικά κράτη αποφάσισαν να ενεργήσουν με τον ίδιο τρόπο, αφού την ίδια ακριβώς εποχή έτυχε να γίνονται οι Ολυμπιακοί αγώνες. Κανείς τους δεν περίμενε ότι η μάχη των Θερμοπυλών θα κρινόταν τόσο γρήγορα. Κι αυτός ήταν ο λόγος που έστειλαν μόνο μια εμπροσθοφυλακή.
207. Έτσι είχαν σκεφτεί να πράξουν. Ο Περσικός στρατός είχε πλησιάσει τώρα στο πέρασμα κι οι Έλληνες, αμφιβάλλοντας ξαφνικά για το αν είχαν τη δύναμη αντισταθούν, έκαναν συμβούλιο για να συζητήσουν την προοπτική υποχώρησης. Οι Πελοποννήσιοι υποστήριξαν την άποψη ότι ο στρατός έπρεπε να αποσυρθεί στην Πελοπόννησο και να οργανώσει την αντίστασή του στον Ισθμό. Όταν όμως οι Φωκείς και οι Λοκροί εξέφρασαν την αγανάκτησή τους γι’ αυτή την αλλαγή του σχεδίου, ο Λεωνίδας πήρε το μέρος τους κι είπε ότι θα έμεναν εκεί όπου βρίσκονταν, στέλνοντας έκκληση για βοήθεια σε όλα τα συμμαχικά κράτη, αφού ο αριθμός τους ήταν πολύ μικρός για να αποκρούσει τον Περσικό στρατό.
208. Όσο γινόταν αυτό το συμβούλιο, ο Ξέρξης έστειλε έναν ιππέα να υπολογίσει τη δύναμη του Ελληνικού στρατού και να παρατηρήσει τι έκαναν οι άνδρες. Προτού ακόμα φύγει από τη Θεσσαλία, είχε μάθει ότι είχε συγκεντρωθεί εκεί ένα μικρό σώμα στρατού, οδηγημένο από τους Λακεδαιμονίους με αρχηγό τον Λεωνίδα, απόγονο του Ηρακλή. Ο Πέρσης ιππέας πλησίασε το στρατόπεδο κι έκανε μια προσεκτική επιθεώρηση σε ό,τι μπορούσε να δει —που δεν ήταν, φυσικά, όλος ο στρατός, αφού οι άνδρες στη μέσα πλευρά του τείχους, που το φρουρούσαν μετά την ανοικοδόμηση του, δεν φαίνονταν από κείνο το σημείο. Αυτός, πάντως, περιεργάστηκε αυτούς που είχαν καταλύσει έξω από το τείχος. Εκείνη τη στιγμή, έτυχε να βρίσκονται εκεί οι Σπαρτιάτες και μερικοί απ’ αυτούς γυμνάζονταν, ενώ άλλοι χτένιζαν τα μαλλιά τους Ο Πέρσης κατάσκοπος τους κοίταζε κατάπληκτος· παρ’ όλα αυτά, τους μέτρησε, παρατήρησε ό,τι άλλο έπρεπε να ξέρει και γύρισε με ηρεμία στο στρατόπεδό του. Κανείς δεν έκανε καμία προσπάθεια να τον πιάσει ούτε του έδωσαν καμία σημασία. Εκεί, είπε στον Ξέρξη ό,τι είχε δει.
209. Όταν ο Ξέρξης άκουσε αυτά, δεν μπορούσε να καταλάβει τι συνέβαινε, ότι δηλαδή οι Σπαρτιάτες προετοιμάζονταν να σκοτωθούν και να σκοτώσουν όσους μπορούσαν· αυτό του φαινόταν γελοίο. Έτσι, κάλεσε τον Δημάρατο, γιο του Αρίστωνα, που τον ακολουθούσε στην εκστρατεία, και του επανέλαβε την αναφορά του κατάσκοπου, με την ελπίδα ότι θα ανακάλυπτε τι σήμαινε η συμπεριφορά αυτή των Σπαρτιατών. Ο Δημάρατος απάντησε: «Κάποτε άλλοτε, όταν ξεκινούσαμε αυτή την εκστρατεία ενάντια στην Ελλάδα, σου είχα μιλήσει γι’ αυτούς τους άνδρες. Σου είπα τότε πώς προέβλεπα ότι θα κατέληγε αυτή η επιχείρηση κι εσύ με περιγέλασες. Δεν πασχίζω για τίποτα, βασιλιά, περισσότερο από το να σου αποκαλύψω την αλήθεια· γι’ αυτό, άκουσέ με και τώρα. Αυτοί οι άνδρες βρίσκονται εδώ για να υπερασπιστούν το πέρασμα κι ετοιμάζονται για τη μάχη. Είναι συνήθεια των Σπαρτιατών να περιποιούνται σχολαστικά τα μαλλιά τους, όταν πρόκειται να διακινδυνεύσουν τη ζωή τους. Σε διαβεβαιώ, όμως, ότι αν νικήσεις αυτούς τους άνδρες και τους υπόλοιπους Σπαρτιάτες που βρίσκονται ακόμα στην πατρίδα τους, δεν υπάρχει άλλο έθνος στον κόσμο που θα τολμούσε να σου αντισταθεί ή να κάνει την παραμικρή κίνηση εναντίον σου. Βρίσκεσαι αντιμέτωπος με το καλύτερο βασίλειο της Ελλάδας, αυτό που έχει τους γενναιότερους άνδρες». Ο Ξέρξης, ανίκανος να πιστέψει τα λόγια του Δημάρατου, αναρωτήθηκε πώς ήταν δυνατό να αντισταθεί ένας τόσο μικρός στρατός στη δική του δύναμη. Τότε του είπε: «Βασιλιά, θεώρησέ με ψεύτη, αν δεν γίνει αυτό που προέβλεψα».
210. Παρ’ όλα αυτά, ο Ξέρξης και πάλι δεν πείστηκε. Περίμενε, μάλιστα, τέσσερις μέρες, σίγουρος ότι οι Έλληνες θα το έβαζαν στα πόδια· την πέμπτη, όταν αυτοί δεν είχαν κάνει ακόμα καμία κίνηση να αποχωρήσουν και η παρατεινόμενη παρουσία τους του φαινόταν καθαρή αναίδεια και παράτολμη τρέλα, κυριεύτηκε από οργή κι έστειλε τους Μήδους και τους Κισσίους με διαταγή να τους συλλάβουν ζωντανούς και να τους οδηγήσουν μπροστά του. Οι Μήδοι υπάκουσαν και στη συμπλοκή που ακολούθησε σκοτώθηκαν πολλοί· τους αντικαθιστούσαν όμως διαρκώς άλλοι και, παρά τις φοβερές απώλειες, αρνούνταν να παραδεχτούν την ήττα τους. Αυτό απέδειξε σε όλους και, κυρίως, στον ίδιο τον βασιλιά, ότι μπορεί να είχε πολλούς άνδρες στον στρατό του αλλά διέθετε ελάχιστους πολεμιστές. Η μάχη κράτησε όλη την ημέρα.
211. Οι Μήδοι, μετά την πανωλεθρία που υπέστησαν, υποχώρησαν και τη θέση τους κατέλαβε ο Υδάρνης με τους επιλεγμένους Πέρσες στρατιώτες, που ο βασιλιάς αποκαλούσε Αθάνατους, που εξαπέλυσαν επίθεση απόλυτα σίγουροι ότι θα έδιναν σ’ αυτή την ιστορία ένα γρήγορο κι εύκολο τέλος. Όμως, όταν άρχισε η σύγκρουση, δεν είχαν καλύτερη τύχη από τους Μήδους· όλα ήταν ακριβώς όπως και πριν, αφού η μάχη γινόταν σε περιορισμένο χώρο κι οι Πέρσες πολεμούσαν με πιο κοντά δόρατα από τους Έλληνες και δεν είχαν το πλεονέκτημα της αριθμητικής υπεροχής τους. Από την πλευρά των Σπαρτιατών, ήταν μια αξιομνημόνευτη μάχη· είχαν καταλάβει ότι πολεμούσαν ενάντια σε έναν άπειρο εχθρό κι ένα από τα τεχνάσματα που χρησιμοποιούσαν ήταν να κάνουν όλοι μαζί μεταβολή και να προσποιούνται ότι υποχωρούσαν έντρομοι, όποτε οι εχθροί τους καταδίωκαν με ποδοβολητό και ιαχές. Αυτοί, όμως, τη στιγμή που τους προλάβαιναν οι Πέρσες, γύριζαν και τους αντιμετώπιζαν, προκαλώντας τους τεράστιες απώλειες στη νέα μάχη που ξεσπούσε. Φυσικά, είχαν κι αυτοί απώλειες αλλά όχι πολλές. Οι Πέρσες βλέποντας ότι οι επιθέσεις τους για την κατάληψη του περάσματος, είτε κατά τμήματα είτε με όποιον άλλο τρόπο μπορούσαν να σκεφτούν, ήταν μάταιες, σταμάτησαν τις εχθροπραξίες κι υποχώρησαν.
212. Ο Ξέρξης παρακολουθούσε τη μάχη από εκεί που καθόταν. Λέγεται, μάλιστα, ότι στη διάρκεια των επιθέσεων, πετάχτηκε τρεις φορές όρθιος από φόβο για την τύχη του στρατού του. Την επόμενη μέρα, η μάχη άρχισε ξανά αλλά χωρίς μεγαλύτερη επιτυχία για τους Πέρσες, που επανέλαβαν τις εχθροπραξίες με την ελπίδα ότι οι Έλληνες, που ήταν τόσο λίγοι, θα είχαν αρκετούς τραυματίες για να μην μπορούν πλέον να προβάλλουν αντίσταση. Μα οι Έλληνες ήταν ανυποχώρητοι· τα στρατεύματά τους χωρίστηκαν σε τμήματα κατά έθνη, τα οποία έμπαιναν με τη σειρά στην πρώτη γραμμή, εκτός από τους Φωκείς, που είχαν επιφορτιστεί με τη φύλαξη του ορεινού μονοπατιού. Έτσι, όταν οι Πέρσες ανακάλυψαν ότι τίποτα δεν είχε αλλάξει από την προηγούμενη μέρα, υποχώρησαν γι’ άλλη μια φορά.
213. Ο Ξέρξης δεν είχε ιδέα πώς να αντιμετωπίσει την κατάσταση. Εκείνη τη στιγμή, όμως, ένας άνδρας από τη Μηλίδα, ο Εφιάλτης, γιος του Ευρύδημου, ελπίζοντας μια γενναιόδωρη ανταμοιβή, ήρθε να πει στον βασιλιά τα σχετικά με το μονοπάτι που οδηγούσε πάνω από τα βουνά στις Θερμοπύλες, προκαλώντας έτσι τον όλεθρο των Ελλήνων που κρατούσαν το πέρασμα. Αργότερα ο Εφιάλτης, από φόβο για τους Σπαρτιάτες, απέδρασε στη Θεσσαλία και στο διάστημα της απουσίας του, ορίστηκε αμοιβή για το κεφάλι του από τους Πυλαγόρες τους Αμφικτύονες που ήταν συγκεντρωμένοι στην Πυλαία. Λίγο καιρό αργότερα, επέστρεψε στην Αντίκυρα, όπου φονεύτηκε από τον Αθηνάδη τον Τραχίνιο. Αυτός δεν τον σκότωσε για την προδοσία του αλλά για έναν άλλο λόγο, που θα εξηγήσω πιο κάτω. Οι Σπαρτιάτες, πάντως, τον αντάμειψαν ανάλογα. Έτσι πέθανε αργότερα ο Εφιάλτης.
214. Σύμφωνα με μια άλλη εκδοχή, ήταν ο Ονήτης, γιος του Φαναγόρα από την Κάρυστο κι ο Κορυδαλλός από την Αντίκυρα αυτοί που αποκάλυψαν στους Πέρσες το ορεινό μονοπάτι. Αυτό, πάντως, δεν είναι διόλου πειστικό, αφενός γιατί οι Αμφικτύονες, ασφαλώς μετά από επισταμένες έρευνες, όρισαν αμοιβή όχι για τον φόνο των δυο αυτών αλλά του Εφιάλτη του Τραχίνιου και δεύτερον, γιατί ήταν αναμφίβολα η κατηγορία της προδοσίας αυτή που ώθησε τον Εφιάλτη να το σκάσει. Σίγουρα ο Ονήτης, μολονότι δεν ήταν από τη Μηλίδα, θα μπορούσε να ξέρει το μονοπάτι, αν είχε μείνει καιρό στην περιοχή. Όμως, ήταν ο Εφιάλτης και κανείς άλλος αυτός που έδειξε το δρόμο στους Πέρσες· αυτόν θεωρώ ένοχο.
215. Ο Ξέρξης ενθουσιάστηκε με την αποκάλυψη του Εφιάλτη. Ανέθεσε αμέσως την αποστολή στον Υδάρνη με τα στρατεύματα που αυτός διοικούσε. Αυτοί έφυγαν λίγο πριν την ώρα που ανάβουν τα λυχνάρια. Το μονοπάτι αυτό ανακαλύφθηκε από τους ντόπιους Μηλιείς· αργότερα το χρησιμοποίησαν για να βοηθήσουν τους Θεσσαλούς, περνώντας τους από κει στη Φωκίδα, την εποχή που ο λαός της είχε χτίσει το τείχος στο πέρασμα για προστασία. Από τόσα παλιά, λοιπόν, ήταν γνωστή στους Μηλιείς η προδοτική χρησιμότητά του.
216. Το μονοπάτι αυτό είναι ως εξής· αρχίζει στον Ασωπό, το ποτάμι που διασχίζει το στενό φαράγγι, και προχωρώντας κατά μήκος της κορυφής του βουνού —το οποίο, όπως και το ίδιο το μονοπάτι, λέγεται Ανόπαια— καταλήγει στην Αλπηνό, την πρώτη πόλη της Λοκρίδας που συναντά κανείς ερχόμενος από τη Μηλίδα, κοντά στον βράχο, που είναι γνωστός ως Μελάμπυγας, και την κατοικία των Κερκώπων. Εκεί ακριβώς είναι και το στενότερο σημείο του περάσματος.
217. Αυτό, λοιπόν, ήταν το ορεινό μονοπάτι που ακολούθησαν οι Πέρσες, αφού διέσχισαν τον Ασωπό. Βάδιζαν όλη τη νύχτα, με τα βουνά των Οιταίων στο δεξί τους χέρι αυτά της Τραχίνας στο αριστερό. Νωρίς τα ξημερώματα βρίσκονταν στην κορυφή της ράχης, κοντά στο σημείο που, όπως ανέφερα και πριν, οι Φωκείς φρουρούσαν το μονοπάτι με χίλιους άνδρες. Οι Φωκείς είχαν προσφερθεί εθελοντικά στον Λεωνίδα ν’ αναλάβουν αυτή τη θέση, ενώ το κάτω πέρασμα φυλασσόταν απ’ αυτούς που ανέφερα ήδη.
218. Η ανάβαση των Περσών έγινε με τον εξής τρόπο· καλύπτονταν από τα δάση από βελανιδιές που πνίγουν όλα αυτά τα βουνά και μόνο όταν έφτασαν αρκετά ψηλά αντιλήφθηκαν οι Φωκείς την παρουσία τους, αφού δεν φυσούσε καθόλου και ακούγονταν τα βήματα των στρατιωτών και τριξίματα των ξερών φύλλων. Οι Φωκείς πετάχτηκαν όρθιοι κι άρπαξαν τα όπλα τους τη στιγμή που έφτασε ο εχθρός. Οι Πέρσες ξαφνιάστηκαν όταν αντίκρισαν στρατιώτες να ετοιμάζονται να υπερασπιστούν το πέρασμα· ενώ δεν περίμεναν καμιά αντίσταση, ο δρόμος τους ήταν κλειστός από οπλισμένους άνδρες. Ο Υδάρνης ρώτησε τον Εφιάλτη ποιοι ήταν, γιατί ανησυχούσε μήπως ήταν Σπαρτιάτες· όταν, όμως, έμαθε την εθνικότητά τους, ετοιμάστηκε να τους επιτεθεί. Τα Περσικά βέλη έπεφταν πυκνά και οι Φωκείς, νομίζοντας ότι αυτοί ήταν ο στόχος της επίθεσης, βιάστηκαν να υποχωρήσουν στο ψηλότερο σημείο του βουνού, όπου ετοιμάστηκαν να αντιμετωπίσουν το θάνατο. Οι Πέρσες, όμως, πάντα μαζί με τον Εφιάλτη, δεν ασχολήθηκαν άλλο μαζί τους, αλλά πήραν το κατηφορικό μονοπάτι με τη μεγαλύτερη δυνατή ταχύτητα.
219. Οι Έλληνες στις Θερμοπύλες είχαν την πρώτη προειδοποίηση για τον όλεθρο που θα ερχόταν με τη γη από τον μάντη Μεγιστία, που διάβασε την καταδίκη τους στα ζώα που θυσίασαν· ακόμα, λιποτάκτες που είχαν έρθει τη νύχτα από το εχθρικό στρατόπεδο, ανέφεραν σχέδιο των Περσών για πλευρική επίθεση και, τέλος, την ώρα που ξημέρωνε, οι σκοποί κατέβηκαν τρέχοντας από τα βουνά. Στο πολεμικό συμβούλιο που συγκλήθηκε αμέσως, οι απόψεις διχάστηκαν, αφού άλλοι υποστήριζαν ότι δεν έπρεπε να εγκαταλείψουν τη θέση τους κι άλλοι το αντίθετο. Το αποτέλεσμα ήταν ότι ο στρατός διαιρέθηκε· μερικοί σκορπίστηκαν και πολλά τμήματα έφυγαν για τις πόλεις τους, ενώ άλλοι ετοιμάζονταν να σταθούν στο πλευρό του Λεωνίδα.
220. Λέγεται ότι ο ίδιος ο Λεωνίδας τους έδιωξε, για να τους σώσει τη ζωή, αλλά το θεώρησε ανάρμοστο για τους Σπαρτιάτες που είχε κάτω από τις διαταγές του να εγκαταλείψουν το σημείο που είχαν αναλάβει να υπερασπιστούν. Προσωπικά, τείνω να πιστέψω ότι τους έδιωξε, όταν κατάλαβε ότι δεν είχαν το θάρρος να πολεμήσουν και δεν ήταν πρόθυμοι να διακινδυνεύσουν· ταυτόχρονα, το αίσθημα τιμής του απαγόρευε να φύγει. Πράγματι, μένοντας στη θέση του, δόξασε το όνομά του και η Σπάρτη, δεν έχασε την ευημερία της, όπως θα συνέβαινε στην αντίθετη περίπτωση. Γιατί στο ξεκίνημα αυτού του πολέμου, οι Σπαρτιάτες είχαν πάρει χρησμό από τους Δελφούς που έλεγε ότι ή θα χανόταν η πόλη τους από έναν ξένο ή θα σκοτωνόταν ένας Σπαρτιάτης βασιλιάς. Η προφητεία ήταν σε εξάμετρο στίχο κι έλεγε τα εξής:
Ακούστε τη μοίρα σας, κάτοικοι της πλατιάς έκτασης της Σπάρτης,
είτε η ένδοξη, τιμημένη πόλη σας θα λεηλατηθεί από τους γιους του Περσέα
ή, αν δεν γίνει αυτό, ολόκληρη η γη του Λακεδαίμονα
θα θρηνήσει το θάνατο ενός βασιλιά του οίκου του Ηρακλή.
Η δύναμη των λιονταριών ή των ταύρων δε θα τον συγκρατήσει,
αν έρθει εναντίον του, γιατί έχει τη δύναμη του Δία.
Και λέγω ότι δε θα σταματήσει, ώσπου να καταστρέψει το ένα απ’ τα δυο.
Πιστεύω ότι αυτός ο χρησμός, σε συνδυασμό, φυσικά, με την επιθυμία του να προσφέρει στη Σπάρτη ένα θησαυρό δόξας που δε θα μοιραζόταν με καμιά άλλη πόλη, ώθησε τον Λεωνίδα να διώξει τα υπόλοιπα στρατεύματα· δεν πιστεύω ότι λιποτάκτησαν ή ότι έφυγαν χωρίς διαταγές, επειδή διαφωνούσαν.
221. Επιπλέον, η άποψή μου ενισχύεται και από την περίπτωση του μάντη Μεγιστία, που ήταν μαζί με τον Ελληνικό στρατό — άνδρας από την Ακαρνανία, που λέγεται ότι ανήκε στην οικογένεια του Μελάμποδα — ο οποίος πρόβλεψε την επερχόμενη καταστροφή, αφού επιθεώρησε τα ζώα που είχαν θυσιαστεί. Ο Λεωνίδας τον διέταξε να φύγει από τις Θερμοπύλες, για να μην αναγκαστεί να μοιραστεί την τύχη του στρατού. Εκείνος, ωστόσο, αρνήθηκε κι έδιωξε μόνο το μοναχογιό του, που υπηρετούσε στις συμμαχικές δυνάμεις.
222. Έτσι, με διαταγές του Λεωνίδα, τα συμμαχικά στρατεύματα εγκατέλειψαν τη θέση τους κι έφυγαν όλοι, εκτός από τους Θεσπιείς και τους Θηβαίους, που έμειναν πίσω με τους Σπαρτιάτες. Οι Θηβαίοι κρατήθηκαν από τον Λεωνίδα ως όμηροι, οπωσδήποτε ενάντια στη θέλησή τους· οι Θεσπιείς όμως αρνήθηκαν να υπακούσουν τη διαταγή και να εγκαταλείψουν τον Λεωνίδα και τους άνδρες του· έμειναν και πέθαναν μαζί τους. Ήταν κάτω από τις διαταγές του Δημόφιλου, γιου του Διαδρόμου.
223. Το πρωί ο Ξέρξης έκανε μια σπονδή στον ανατέλλοντα ήλιο και περίμενε μέχρι την ώρα που συνήθως γεμίζει η αγορά, προτού αρχίσει την προέλασή του. Ακολουθούσε απλώς τις οδηγίες του Εφιάλτη, αφού η κάθοδος από την κορυφή είναι πολύ πιο σύντομη και ευθεία από τη μακριά και γεμάτη στροφές άνοδο. Όταν ο περσικός στρατός άρχισε την επίθεση, οι Έλληνες κάτω από τις διαταγές του Λεωνίδα, ξέροντας ότι βάδιζαν σε σίγουρο θάνατο, βγήκαν στο πλατύτερο σημείο του περάσματος, πολύ πιο μπροστά από κει που πολεμούσαν νωρίτερα· πράγματι, στις μάχες των προηγούμενων ημερών υπερασπίζονταν το τείχος κι έκαναν ξαφνικές εξόδους στα στενότερα σημεία του περάσματος. Τώρα, πάντως, εγκατέλειψαν αυτή την τακτική. Πολλοί Πέρσες σκοτώθηκαν εκεί· πίσω τους, οι διοικητές του σώματος χτυπούσαν χωρίς διάκριση τα μαστίγιά τους, σπρώχνοντας τους άνδρες μπροστά. Πολλοί έπεσαν στη θάλασσα και πνίγηκαν κι ακόμα περισσότεροι ποδοπατήθηκαν ζωντανοί από τους δικούς τους. Κανείς δεν έδινε σημασία στους νεκρούς. Οι Έλληνες, που ήξεραν ότι ο εχθρός ερχόταν από το ορεινό μονοπάτι, άρα δεν είχαν ελπίδα σωτηρίας, επιστράτευσαν όλο τους το θάρρος και πολέμησαν με μανία και απόγνωση.
224. Στο μεταξύ, τα δόρατά τους είχαν σπάσει και σκότωναν τους Πέρσες με τα ξίφη τους. Στη διάρκεια αυτής της μάχης έπεσε ο Λεωνίδας, πολεμώντας ηρωικά, και μαζί του πολλοί διακεκριμένοι Σπαρτιάτες· έμαθα ονόματά τους, ονόματα ανδρών που αξίζουν πραγματικά να μείνουν αλησμόνητοι· για την ακρίβεια, έχω τα ονόματα και των τριακοσίων. Ανάμεσα στους Πέρσες νεκρούς υπήρχαν επίσης πολλοί σπουδαίοι άνδρες ανάμεσά τους ήταν και ο Αβροκόμης και ο Υπεράνθης, γιοι του Δαρείου από την κόρη του Αρτάνη τη Φραταγούνη. Ο Αρτάνης, γιος του Υστάσπη κι εγγονός του Αρσάμη, ήταν αδελφός του Δαρείου· μια και η Φραταγούνη ήταν το μόνο παιδί του, δίνοντάς τη στον Δαρείο ήταν σαν να του δίνει ολόκληρη την περιουσία του.
225. Έτσι, τα δύο αδέλφια του Ξέρξη έπεσαν εκεί πολεμώντας. Ακολούθησε άγρια μάχη πάνω από το πτώμα του Λεωνίδα· οι Έλληνες απώθησαν τέσσερις φορές τον εχθρό και, τελικά, το έσωσαν χάρη στην ανδρεία τους. Έτσι συνέχισαν να αγωνίζονται, ώσπου ο στρατός που είχε ακολουθήσει τον Εφιάλτη έφτασε στο πεδίο της μάχης· όταν οι Έλληνες τους είδαν, άλλαξαν πάλι τακτική. Επέστρεψαν στο στενότερο σημείο του περάσματος, πίσω από το τείχος και παρατάχτηκαν σ ένα ενιαίο σώμα — όλοι εκτός από τους Θηβαίους — στο λόφο που υπάρχει στην είσοδο του περάσματος, εκεί όπου σήμερα στέκεται το πέτρινο λιοντάρι στη μνήμη του Λεωνίδα και εκεί αντιστάθηκαν μέχρι τον τελευταίο, με τα ξίφη τους όσοι τύχαινε να τα έχουν ακόμη και με τα χέρια και τα δόντια τους όσοι δεν είχαν ξίφη, ώσπου οι Πέρσες, προχωρώντας από μπροστά αφού σώριασαν το οχύρωμα σε ερείπια και κλείνοντάς τους από πίσω, με κυκλωτική κίνηση τους κατέκλυσαν τελικά χτυπώντας τους.
226. Απ’ όλους τους Σπαρτιάτες και τους Θεσπιείς που πολέμησαν τόσο ηρωικά το πιο εκπληκτικό δείγμα θάρρους δόθηκε από τον Σπαρτιάτη Διηνέκη. Λέγεται ότι πριν από τη μάχη ένας ντόπιος από την Τραχίνα του είπε πως, όταν οι Πέρσες ρίχνουν βέλη, είναι τόσο πολλά ώστε κρύβουν τον ήλιο. Ο Διηνέκης τότε εντελώς ατάραχος μπροστά στο μέγεθος του περσικού στρατού, είπε ότι ήταν ευχάριστη η είδηση που τους έφερνε ο ξένος από την Τραχίνα, γιατί αν οι Πέρσες έκρυβαν τον ήλιο, θα πολεμούσαν με σκιά. Λέγεται ότι διατύπωσε κι άλλες παρόμοιες φράσεις, χάρη στις οποίες θα μείνει αλησμόνητος.
227. Μετά τον Διηνέκη, τη μεγαλύτερη διάκριση κέρδισαν δύο Σπαρτιάτες αδελφοί, ο Αλφεός κι ο Μάρωνας, γιοι του Ορσιφάντη. Από τους Θεσπιείς, αυτός που κατέκτησε τη μεγαλύτερη δόξα ήταν κάποιος Διθύραμβος, γιος του Αρματίδη.
228. Οι νεκροί τάφηκαν εκεί όπου έπεσαν και, μαζί τους, όσοι είχαν σκοτωθεί προτού διατάξει ο Λεωνίδας τα υπόλοιπα στρατεύματα να φύγουν από το πέρασμα. Πάνω στον τάφο τους υπάρχει μια επιγραφή που τιμάει ολόκληρη τη δύναμη:
Τέσσερις χιλιάδες άνδρες από τη γη του Πέλοπα
αντιμετώπισαν κάποτε εδώ τρία εκατομμύρια εχθρούς.
Αυτό το επίγραμμα ήταν για όλους. Οι Σπαρτιάτες έχουν μια ειδική επιτάφια επιγραφή, που λέει:
Ξένε, πήγαινε πες στους Σπαρτιάτες ότι εδώ
είμαστε θαμμένοι υπακούοντας στους νόμους τους.
Για τον μάντη Μεγιστία υπάρχει η ακόλουθη επιγραφή:
Εδώ είναι θαμμένος ο ένδοξος Μεγιστίας, που, όταν οι Μήδοι
πέρασαν τον ποταμό Σπερχειό, τον σκότωσαν.
Ένας μάντης, που, αν και γνώριζε πως ο θάνατος ερχόταν,
δε θέλησε να εγκαταλείψει τον βασιλιά της Σπάρτης.
Οι κολόνες με τις επιτάφιες επιγραφές στήθηκαν προς τιμή των νεκρών από τους Αμφικτύονες, ενώ το επίγραμμα για το μάντη Μεγιστία ήταν έργο του Σιμωνίδη, γιου του Λεωπρέπη, που το έγραψε για να τιμήσει το φίλο του.
Ηροδότου Ιστορία, Βιβλίο Ζ – Πολύμνια:

2531 χρόνια μετά…


ΕΛ.Ζ.Ι.Ν
Η απάντηση των Ελλήνων σε σύγχρονους Μήδους Δαρείους
και Δ.Ν.Τ δυναστείους με λίγα λόγια χωρίς πολλές αοριστολογίες:
ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Τετάρτη 1 Ιουνίου 2011

Ε. Ελευθερίας Έκρηξις




Τα Φτερά της Ελευθερίας

Η Εξεγερμένη Ελευθερία!
Το πέταγμα του Αετού

Με τα φτερά της Ολυμπιακής συνείδησης

Σε άλμα ενωτικά κβαντικό

Ούτε αριστερά ούτε δεξιά

Ούτε Σκύλα ούτε Χάρυβδη

Ούτε δούλος ούτε αφέντης

Απλά νοήμων άνθρωπος της Αξιοπρέπειας και της Ελευθερίας της Τιμής.

Ο Πεταλούδας
και η …μεταμόρφωση της κάμπιας σε πεταλούδα!
Ελευθερία ή… κάμπια;

ΑΕΤΟΣ!
Είναι ο Πεταλούδας που κάθεται ξάγρυπνος τα βράδια στην φυλακή
και ονειρεύεται την απόδραση του χωρίς να παραιτείται ποτέ από την ιδέα.
Είναι ο Πεταλούδας που σχεδόν κάθε βράδυ βλέπει το ίδιο όνειρο
και ακούει τα ίδια λόγια.
Είναι ο Πεταλούδας που μπαίνει σε μια μεγάλη αίθουσα δικαστηρίου
και ακούει κάποιους υψηλά ιστάμενους ανθρώπους να του απευθύνουν
την ετυμηγορία του Ενόχου και αναρωτιέται το… γιατί.
.
Είσαι ένοχος κ. Πεταλούδα, γιατί χαράμισες την ζωή σου:
1. Κυνηγώντας χίμαιρες.
Ακολουθώντας λάθος ανθρώπους.
Αναζητώντας εύκολες λύσεις που βολεύτηκες, αλλά,
και που άφησες τον εαυτό σου στην εξαθλίωση δουλείας.
Που είσαι σκληρός και μάγκας και τυραννικός με τους πιο αδύναμους
και δούλος, ζητιάνος και γλείφτης με τους καρεκλοθεσίτες.
2. Είσαι ένοχος, γιατί δεν φρόντισες να μορφωθείς, να αυτοκαλλιεργηθείς ,
να ανυψώσεις τον εαυτό σου, να ψάξεις να ερευνήσεις.
Που παλεύεις έξω από τα τείχη της Τροίας ένα κομμάτι ψωμί
και δεν σκέφτεσαι την ‘λύση ‘να το κερδίσεις,
μαζί και την αξιοπρέπεια σου
και να μπορέσεις να ξεκινήσεις το ταξίδι της επιστροφής.
Που έχεις κλειστεί μέσα από τα τείχη, στην ασφάλεια των υλικών αγαθών,
των γνώσεων, της δύναμης και πιστεύεις ότι θα διαρκέσει για πάντα
και ότι τα τείχη είναι γερά για να σε προστατεύσουν
μαζί με τους σωματοφύλακες και τις κάμερες ασφαλείας.
Που ξεκίνησες… και έχεις απομείνει αποχαυνωμένος σε κάποιο σημείο της διαδρομής,
τρώγοντας τους υπέροχους λωτούς και σφάζοντας τα Βόδια του Ήλιου,
ξεχνώντας τον στόχο, τον προορισμό και χρέος σου.
Που κάθεσαι σε ένα καναπέ και παρακολουθείς ειδήσεις απαθής
και γελάς με αξιολύπητους ανθρώπους και βλέπεις σειρές που μιλούν για έρωτες συναισθήματα, που είσαι ανίκανος πια να νιώσεις.
Που ο αισθησιασμός σου εκτονώνεται στην ηδονοβλεψία
και μόνο μιλώντας για αυτή με υπονοούμενα.
3. Που παντρεύεσαι από συμφέρον και επένδυση και ,
μετά περιμένεις να κάνεις ένα ‘σωστό’ γάμο
και ονειρεύεσαι τον μεγάλο έρωτα τα βράδια ή ζητάς την αυτοεπιβεβαίωση σου
σε πολλαπλές παράλληλες και επιφανειακές σχέσεις.
Που κάνεις όλα τα χατίρια στα παιδία σου για να εξαγοράσεις τις ενοχές σου,
για τον κόσμο που τους παραδίνεις και που εκτονώνεις τα νεύρα
και την κακή σου διάθεση σε αυτά, μη τηρώντας ποτέ το μέτρο.
Που δεν έχεις να πεις ποτέ τίποτα, στα παιδιά σου, γιατί δεν ξέρεις και τίποτα,
πέρα απο τα τετριμένα που έχεις μάθει και τα επαναλαμβάνεις συνέχεια.
Που κάνεις παιδιά και παίρνεις ζωάκια για εξορκίσεις το κενό της ζωή σου
και μετά τα επιδεικνύεις… ή τα παρατάς.
4. Που σκοτώνεις τον χρόνο σου εδώ και εκεί, σε ανούσιες συζητήσεις ,
σε δήθεν ενδιαφέροντα και άλλες ορνιθοασχολίες και μιλάς με τις ώρες για συνταγές φαγητών, ενώ έχεις αφήσει τον εαυτό σου
να γίνει 100 κιλά παραπάνω από το κανονικό.
Που εξακολουθείς να καπνίζεις βλακωδώς αυτοκαταστρεφόμενος
και συμβουλεύεις τα παιδιά σου να μη τον κάνουν.
Που δεν γυμνάζεσαι ποτέ ή αν το κάνεις είναι μέχρι να βρεις ένα…. μπιμπ
…και μετά το ξεχνάς δια παντός.
5. Που αγοράζεις ότι σου προτείνουν, που φοράς τα πανάκριβα ρούχα
που σε γελοιοποιούν από ‘ιν’ σχεδιαστές,
που συχνάζεις σε ‘ιν’ χαζοχαρούμενα στέκια.
Που αλλάζεις τους καναπέδες για έχεις ντιζάιν καινούργιο,
που παίρνεις σκάφος για το δουν οι φίλοι σου ,
που κυκλοφορείς με τζιπ
μέσα στην ΄πόλη και ποτέ στα βουνά.
Που στην ερώτηση, ποιό είναι, το ποιό ακριβό πράγμα που έχεις πάνω σου,
απαντάς ηλίθια και χαζογελώντας, αλλά με περίσσιο καμάρι:
Το τσαντάκι μου! Γιατί είναι ….Λουί Βιττόν.
Που καταναλώνεις, καταναλώνεις συνέχεια ότι βρεις μπροστά σου,
που πετάς τα σκουπίδια όπου βρεις.
Που φορτώνεις το σπίτι σου με άχρηστα αντικείμενα που δεν χρησιμοποιείς ποτέ.
Που κάνεις συνέχεια επιδείξεις νεοπλουτισμού και δεν λες καλημέρα στον γείτονα σου.
Ούτε ξέρεις ποιος είναι.
6. Που καταφεύγεις στα ναρκωτικά και στο αλκοόλ,
όταν τα βρίσκεις δύσκολα και καλύπτεσαι πίσω από τον αυτοοίκτο,
ζητώντας βοήθεια και μη βοηθώντας ποτέ τον εαυτό σου
αλλά περιμένοντας τους άλλους να τον κάνουν αυτό για σένα.
Που καταλήγεις στα ‘ακριβά’ για να διασκεδάσεις την πλήξη και την ανία
μιας εύκολης ζωής, στην οποία σου προσφέρθηκαν τα πάντα
και εσύ την πετάς στο δρόμο σαν άχρηστη ,
με το μπλαζέ ύφος ενός χορτάτου και μεγάλου κολόπαιδου,
που δεν του έδωσε κάποιος το χαστούκι που του άξιζε,
όταν έπρεπε, αλλά τον κανάκευε συνεχώς
αντί να τον στείλει να δουλέψει σε μια οικοδομή και να μαζέψει ροδάκινα.
7. Που τα τοπ μόντελ ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια και κανείς δεν μπορεί να πει ,
σε τι χρειάζονται ακριβώς και αποτελούν το όνειρο κάθε κορασίδας,
με καλούτσικες αναλογίες και μπόλικο άχυρο στο κεφάλι
που ‘μιλάει’ και… ξένες γλώσσες.
Που η ‘ανύπαρκτη’ ζωή τους παρουσιάζεται, σαν είδηση και θέμα
μαζί με τις δηλώσεις τα πάρτι και τα βαφτίσια ‘ανύπαρκτων’ ανθρώπων.
8. Που τρέχεις πίσω από βουλευτές για κανένα ρουσφέτι
που τους ψηφίζεις για αυτό τον λόγο και μετά παραπονείσαι για την κυβέρνηση,
που έχεις.
Που ζητωκραυγάζεις στα γήπεδα και είσαι ‘φανατικός’ φίλαθλος,
και υπερασπιζεσαι τα ιδανικά της ομάδος σου
και είναι τα μόνα ‘ιδανικά’ που σου… απέμειναν.
Που πηγαίνεις στην εκκλησία με κεράκι ή μεγάλη λαμπάδα και καμιά δωρεά
και νομίζεις ότι ο θεός είναι συνέχεια του Μεγάλου Ρουσφετιού
και θα σου κάνει την χάρη.
9. Που κατά βάθος πιστεύεις ότι είσαι ο πιο έξυπνος ο πιο καπάτσος,
ο πιο καλός και ίσως κάπου να έχεις αδικηθεί και δεν έχουν καταλάβει την αξία σου.
Που βλέπεις τον κόσμο σαν ένα λεμόνι που πρέπει να στύψεις
και φυσικά δεν χορταίνεις ποτέ να στύβεις τα πάντα γύρω σου,
που ξεχνάς ότι είσαι θνητός και ότι στη ουσία,
δεν θα έχεις ούτε μία εξαργυρώσιμη πράξη την στιγμή του θανάτου σου
γιατί ποτέ δεν έχεις επενδύσει σε αυτό , ούτε που το έχεις σκεφτεί.
Έχεις αφήσεις τους παπάδες να το λύσουν αυτό το θέμα,
αυτοί ξέρουν καλύτερα,
να μη κουράζεσαι και εσύ…
Όπως τα βρήκες, την ασφάλεια της ‘πεπατημένης’ οδού.
Που να τρέχουμε τώρα να ψάχνουμε έ;
10. Που είσαι διαρκώς απασχολημένος με πολύ σοβαρά θέματα,
όπως με την υπερβολή του σεξ , την προώθηση της καριέρας σου,
την ατελείωτη παπαγαλία μέχρι να πάρεις το πτυχίο.
Που θα κάνεις και ένα μεταπτυχιακό, γιατί είναι "ιν"
και επιβάλλεται για το αυτοβιογραφικό
αλλά θα παραμείνει ξένος με το γνωστικό πεδίο
και η αποστηθίση και το αναμάσημα
είναι πάντοτε το καλύτερο σου, σερβιρισμένο με περίτεχνους όρους, ακατανόητους.
Που θα πιάσεις μια θεσούλα και μια καρέκλα και θα το παίζεις βαρύς και πολύξερος
και γεράζοντας θα βουλιάζεις στην σαχλαμάρα και στο Αλτσχάιμερ,
κυνηγώντας τις μικρές και τους μικρούς
για να ντύσεις τον εξευτελισμό με την μόδα του σήμερα
εκπορνεύοντας ανθρώπους και εκπορνευόμενος.
11. Που κρατάς σφιχτά τον μικροαστισμό σου, τον συντηρητισμό σου,
βολεμένος και γραπωμένος από αυτόν και ξαφνικά ,
γίνεσαι υπερμοντέρνος και υπεράνω και θεωρείς ότι οι μπομπονιέρες,
στον γάμο των ομοφυλόφιλων αποτελούν μέρος των ανθρωπίνων δικαιωμάτων
και δεν πρέπει να παραλείπονται.,
Που είσαι δούλος του χρήματος και του θεού ταυτόχρονα
και προσκυνάς τους υψηλά ιστάμενους και μετά τους κριτικάρεις
εκ του ασφαλούς πίσω τους, ιδίως αν δεν σου έχουν κάνει καμία δουλειά.
Που πουλάς ευαισθησίες και συναισθήματα όπου σε βολεύουν
και όπως σου φαίνονται χρήσιμα.
Που πιστεύεις ότι η επίσκεψη σου σε μουσείο ή στην Επίδαυρο ή
στο Μέγαρο θα σου προσδώσει λίγη γκλαμουριά ιδίως,
αν καταφέρεις να φωτογραφηθείς κι’όλας με… επώνυμους.
Που παίρνεις μέρος στα κλαμπ των ειδώλων, που προτείνουν τα Μ.Μ.Μ,
ιδίως των αδικοχαμένων, ταιριάζει αυτό στις ευαισθησίες σου,
να κλαις και να χτυπιέσαι που ένα άνθρωπο -καλό παιδί κατά βάθος-
έζησε την ζωή του αυτοκαταστρεφόμενος και βαθιά μελαγχολικός.
Που κατά βάθος νομίζεις πως το ‘σωστό’, είναι ΄πάντα με το μέρος των ‘πολλών’.
12. Όπως των’ πολλών’ που πηγαίνουν στα γήπεδα και ουρλιάζουν
ή κάθονται στο καναπέ να παρακολουθήσουν ένα στρογγυλό τόπι μετά μανίας,
να ζήσουν συγκινήσεις που δεν μπορούν πια στην μίζερη καθημερινότητα τους,
και να είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν πολύ για αυτό.
Των πολλών που θα χοροδηδήσουν στις πίστες με τα χάρτινα και γελοία είδωλα τους ,
δηλώνοντας θαυμαστές των απολύτως Mr. Τίποτα ανθρώπων.
Και μετά θα παραπονεθούν για την ακρίβεια του γάλακτος και της πατάτας
γιατί έχουν πολική άποψη και κρίση και ενδιαφέρον για τον Έλληνα αγρότη.
Και ‘των πολλών’ που θα θα υποδεχτούν και θα ‘προσκυνήσουν’ σε μεγαλειώδη τελετή ,
ένα απλό και αδύναμο, γέρο άνθρωπο, σαν εκπρόσωπο του θεού επί της γης,
ζώντας την σχιζοφρένεια του ‘λογικού ‘ορθολογισμού του 21ου αιώνα.
Τουλάχιστον… η Ορθοδοξία στην Ελλάδα,
παρέμεινε μεν μειονότητα, αλλά σε σχέση με το Καθολικισμό δεν έχει επιδείξει τέτοια αλαζονεία,άκρατη χλιδή, πολυτέλεια,τόση αγριότητα και ακραία βαρβαρότητα.
Ήταν πάντα πιο διαλακτική, πιο συγκρατημένη και σεμνή, πιο ελεύθερη .
Ίσως βέβαια, γιατί δεν είχε και την εξουσία ενός Πάπα ,
που συγκυβερνά τον κόσμο μαζί με τον εκάστοτε πλανητάρχη
από την Ν. Τροία, το Βατικανό και τον έχουν φέρει σε αυτή την… κατάσταση.
Οι Έλληνες, από αυτή την άποψη, είναι σε πιο πλεονεκτική θέση ,
γιατί είναι πιο ελεύθεροι, γιατί μπορούν να σκεφτούν με πιο ανοικτό μυαλό τα θέματα της θρησκείας και ναρθούν πιο κοντά στον εσωτερικό, ουσιαστικό της πυρήνα.
Για να συμβεί όμως αυτό πρέπει να δοθούν οι απαραίτητες εξηγήσεις
και να ανοίξουν τα αρχεία και είναι καιρός για αυτό…
Είναι καιρός για την ουσιαστική σύνδεση του Ανθρώπου
με τον Θεϊκό σπινθήρα μέσα του και
να τραβηχτεί η κουρτίνα των μύθων και των παραβολών.
Είναι καιρός να διεκδικήσει ο Άνθρωπος την Θέση που του Ανήκει
και του Αξίζει πραγματικά ύστερα από τέτοιο Ταξίδι που έχει κάνει…
Γιατί παραμένεις… κάμπια Κ. Πεταλούδα;
Τι περιμένεις;
Τελείωνουν όλα σε λίγο, αν συνεχίσουμε έτσι…
Δεν θα υπάρχει τίποτα.
Σε λίγο δεν θα έχεις ούτε κυβικό αέρα να αναπνεύσεις.
Μπορείς να το συνειδητοποιήσεις αυτό;
Χαστούκισε τον εαυτό σου να συνέλθει και ξύπνησε, σήκω!
Γιατί δεν διεκδικείς τα Φτερά σου και θέλεις να ζήσεις
όλη σου την ζωή σαν σκουλήκι και να πεθάνεις έτσι;
Γιατί;
Είσαι ένοχος Κ. Πεταλούδα ,
αλλά στο Πνεύμα του Ελέους,
Θα έχεις μια ευκαιρία!
Αγωνίσου, επεδίωξε την Ελευθερία σου, μη παραιτηθείς ποτέ από αυτήν, ποτέ!
Πόσο κοστίζει η Ελευθερία ενός Ανθρώπου και με τι μπορεί να εξαγοραστεί
… Κ. Πεταλούδα; Πόσο;
Με τίποτα με κανένα αντάλλαγμα δεν πωλείται
δεν εξαγοράζεται η Ελευθερία για ένα Άνθρωπο και για "κανένα"


Ε.ΛΖΙΝ

Εξεγερμένοι στον Διθύραμβο της Ελευθερίας

Με την επιλογή της Αρμονίας

Εμπρός Ελληνόπουλα αετόπουλα της Γης όλης τα παιδόπουλα

Πετάξτε από υψηλές βουνοκορφές

Με του Αετού του Διός την Ιαχή!

Ελευθερία όχι.... Θάνατος

Ναι στην Ζωή!

Ναι στην Ομορφιά!

Ναι στην Αρετή!

Χορέψτε έως την ροδοδάκτυλη που ξημερώνει αυγή

Τραγουδήστε ξυπόλητοι περπατώντας στον αέρα, στην φωτιά στο νερό και στην στεριά με μια πνοή

Ατενίστε τα αστέρια με θάρρος και πυγμή

Μετρήστε τις ακτίνες του Ήλιου από την Αρχή!