Κυριακή, 29 Νοεμβρίου 2009

Μ. Ο Πρίγκηπας











Homesickness, 1940,
 oil on canvas, Galerie Isy Brachot, Brussels.


Μ ακιαβέλι: ο Ηγεμών
Οδηγίες σε μικρούς και μεγάλους πρίγκηπες!

Ο ηγεμόνας πρέπει να κερδίσει την αγάπη, να αποφεύγει πάντως το μίσος.
Κι αυτό θα το κατορθώσει μην εγγίζοντας τις περιουσίες των συμπολιτών του.
Γιατί οι άνθρωποι πιο γρήγορα λησμονούν το θάνατο του πατέρας τους
από το χάσιμο της κληρονομιάς.

Έναν ηγέτη πρέπει να τον φοβούνται και να τον αγαπούν.

Αν δεν γίνεται και τα δύο, τότε καλύτερα μόνο να τον φοβούνται.
Η πρώτη εντύπωση που δημιουργεί ένας ηγεμόνας είναι αυτή

που δίνουν οιάνθρωποι που τον περιστοιχίζουν.
Δεν πρέπει ποτέ να αφήνει κανείς να συνεχίζεται μια ανωμαλία

για να αποφύγει έναν πόλεμο, γιατί δεν τον αποφεύγει.
Αλλάζουν μόνο οι συνθήκες προς όφελος των αντιπάλων του.
Ο ηγέτης αποκτά κύρος με το να είναι είτε αληθινός φίλος

είτε πραγματικός εχθρός.

Δηλαδή παίρνει θέση, καθαρά, υπέρ της μιας ή της άλλης πλευράς.
Αυτή η τακτική έχει πολύ περισσότερα πλεονεκτήματα από την απλή ουδετερότητα.
Τους αντιπάλους σου ή πρέπει να τους παίρνεις με το μέρος σου ή να τους εκμηδενίζεις.
Κάνε το κακό μια κι έξω, αλλά το καλό δίνε το σιγά-σιγά.
Οι πρίγκιπες και οι κυβερνήσεις είναι, μακράν, τα πιο επικίνδυνα στοιχεία σε μια κοινωνία.
Γενικά οι άνθρωποι είναι αγνώμονες, ασταθείς και υποκριτές·

προτιμούν να αποφεύγουν τον κίνδυνο και είναι αχόρταγοι για κέρδος.
Ο πόλεμος αρχίζει όταν θέλεις, αλλά δεν τελειώνει όταν θέλεις.


Συμβαίνει, όλοι οι ένοπλοι προφήτες να είναι νικητές και οι άοπλοι να χάνονται.
Η τύχη είναι γυναίκα και γι' αυτό ευνοεί τον νέο που τη χειρίζεται με τόλμη.
Οι άνθρωποι έχουν το ελάττωμα, όταν επικρατεί ηρεμία,

να νομίζουν ότι δεν θα έρθει ποτέ καταιγίδα και δεν προετοιμάζονται.
Ο καθένας βλέπει αυτό που φαίνεσαι. Λίγοι καταλαβαίνουν αυτό που είσαι.
Μια αλλαγή αφήνει την πόρτα ανοιχτή για να μπουν και άλλες.


Είναι συνηθισμένο ελάττωμα στους ανθρώπους να μην ανησυχούν για την ενδεχόμενη τρικυμία, όταν επικρατεί νηνεμία.
Η φιλοδοξία είναι τόσο δυνατό πάθος, που όσο ψηλά

και αν φθάσει κανείς δεν είναι ικανοποιημένος.
Ο σκοπός αγιάζει τα μέσα.
Μόλις κυριαρχήσει σε μια πόλη ένας κυβερνήτης,

θα πρέπει να σκεφθεί τι τιμωρίες θα επιβάλει.
Πρέπει να τις επιβάλει όλες μια κι έξω και να μην τις ανανεώνει κάθε μέρα.

Οι άνθρωποι ξεχνούν περισσότερο το θάνατο του πατέρα τους

παρά την απώλεια της περιουσίας τους.

Σήμερα είναι αναγκαίο σε όλους τους ηγεμόνες να ευχαριστούν μάλλον το λαό παρά το στρατό, γιατί ο λαός είναι ισχυρότερος απ’ το στρατό.
Οι άνθρωποι γενικά κρίνουν με βάση τα φαινόμενα και όχι τα έργα,

γιατί όλοι μπορούν να βλέπουν και ν’ ακούν,
λίγοι όμως είναι εκείνοι που μπορούν και να κρίνουν.»
Τα θεμέλια όλων των κρατών, τόσο των νέων, όσο και των παλιών,

είναι οι καλοί νόμοι και οι στρατοί, και καθώς δεν μπορεί να υπάρχει καλή νομοθεσία
όταν το κράτος δεν είναι γερά εξοπλισμένο,
έτσι και όταν το κράτος δεν έχει απόλυτη ασφάλεια δεν έχει καλή νομοθεσία.

Ο Θεός δεν είναι πρόθυμος να τα κάνει όλα για μας,

γι’ αυτό μας στερεί την ελεύθερη θέληση και το μέρος της δόξας που μας ανήκει.
Όπου η θεληματικότητα είναι μεγάλη, οι δυσκολίες γίνονται μικρές.

Δύο τρόποι υπάρχουν για να πολεμάς.
Πρέπει να είσαι και αλεπού και λιοντάρι.



Πολεμιστής της Λάϊον
μετράει τα βήματά του στην άμμο
...αγναντεύοντας ένα νησί,
σε 21η ραψωδία Ομηρική!

Κυριακή, 22 Νοεμβρίου 2009

2. Διάλογος με την Καλυψώ



στο νησί της για τον λόγο
…κυνηγώντας ένα κυνηγό.

Δεν θα αρνηθείς την πρόσκληση μου να φάμε μαζί το μεσημέρι,
μου ψιθύρισε σαγηνευτικά από κοντά
με τον Ήλιο του μεσημεριού,
που έχεις στο ζενίθ σου συζητώντας για κάποια θέματα
που ξέρω ότι σε ενδιαφέρουν και φλέγεσαι να μάθεις για αυτά.

Δεν μπορούσα και δεν ήθελα να αρνηθώ αυτή την πρόσκληση.
Εμφανίστηκε το μεσημέρι με καθυστέρηση λίγων λεπτών όμορφη και επιβλητική.
Σηκώθηκα ευγενώς να την βοηθήσω να καθίσει και το σχολίασε αιχμηρά.
Είσαι ένας τζέντλεμαν, είπε, και οι αριστοκρατικοί σου τρόποι σε κάνουν γοητευτικό και κρύβουν επιμελώς τον αδυσώπητο και απρόβλεπτο χαρακτήρα σου.
Δίνεις την εντύπωση πως φλεγματικού ανθρώπου,
με την φινέτσα ενός κοσμοπολίτη ταξιδευτή,
που μπορεί να χειριστεί οποιαδήποτε κρίσιμη κατάσταση άνετα
αλλά,
γνωρίζω πως κάθεσαι πάντα σε μια ατομική βόμβα και κανείς δεν ξέρει πότε θα εκραγεί.
Κάθισα στην θέση μου, απέναντι της
απαντώντας πως είμαι ενήμερος για αυτό το ηφαίστειο αυτό μέσα μου και το έχω διακρίνει.
Προσπαθώ να το ελέγξω και να ξυπνάει σιγά και αρμονικά
όχι απότομα και αρχίσει να καίει κάμπους λαγκάδια και βουνά
...απάντησα.
Συμφώνησε μαζί μου προσθέτοντας
πως χρησιμοποιώ το αδυσώπητο για να σπρώξω το σημείο της αντίληψης στην θέση χωρίς οίκτο που είναι και ο προπομπός της σιωπηλής γνώσης
και είναι μέρος του απρόβλεπτου και ανήσυχου χαρακτήρα μου.

Δεν είσαι σκληρός συνέχισε, σου αρέσει να παριστάνεις το θηρίο εξωτερικά
και μέσα σου είσαι μαλακός σαν φλούδα από ροδάκινο,
αναζητώντας μια αγκαλιά που θα μπορούσε να σε αντέξει σε αυτά
τα μονοπάτια που βαδίζεις τα σκληροτράχηλα και ανηφορικά.
Έχεις ένα ασίγαστο πνεύμα περιπέτειας και περιέργειας
και δεν κάθεσαι στα αυγά σου ήσυχα.
Όταν κυνηγάς είσαι σε ετοιμότητα, δύσπιστος, καχύποπτος,
άγρυπνος, γλυκός, υπομονετικός, πονηρός, γρήγορος, επιθετικός
γλεντζές, εξωστρεφής πιάνεις εύκολα κουβέντα και χαρτογραφείς το περιβάλλον συμπεριφορές δράσεις και αντιδράσεις.
Δεν λες ..όχι και κυλάς….μαζί με τις καταστάσεις ροϊκά
σαν να σερφάρεις σε παιγνιδιάρικα κύματα και νερά.

Όταν δεν κυνηγάς, είσαι μαλακός, ζαχαρένιος,ευαίσθητος,
τραγουδάς συνέχεια ονειρεύεσαι, αιθεροβάμων
σε συννεφάκια άσπρα και χρωματιστά, σιωπηλός, σκεφτικός,
εύπιστος, αφελής, εσωστρεφής, αλλά μέσα εσωτερικά βρίσκεται το σκληρό κουκούτσι του ροδάκινου και ένα σπόρος που δεν πρέπει να καεί και σπάνια θα πεις… ναι.
Αφουκράζεσαι την δόνηση την ροή και προσπαθείς να δείς
την ενέργεια άμεσα πως κυλά.
Βλέπεις σε ξέρω απ έξω και ανακατωτά και δεν μπορείς να κρυφτείς
από μένα σε τίποτα ...συμπλήρωσε.
Διαβάζω και την πιο μύχια σκέψη σου
και διακρίνω τις πολύτροπες κινήσεις σου και τις στρατηγικές σου μεθόδους.

Όφειλα να παραδεχτώ ότι με γνώριζε πολύ καλά και με περιέγραφε σωστά.
Αυτό με δυσκόλευε για πρώτη φορά πραγματικά
επειδή είχα μάθει να ξεγλιστράω πάντα πίσω από μια μάσκα
που φορούσα ανάλογα με τις ανάγκες της στιγμής αποτελεσματικά.
Και αμέσως μετά το σερβίρισμα οι υπηρέτριες της εξαφανίστηκαν αθόρυβα αφού με λοξοκοίταξαν πρώτα κρυφά. ΄

Μπήκε αμέσως στο θέμα!
Ο κόσμος δεν εξουσιάζεται ούτε με τα όπλα ή τα ταγκς ,
όπως αφήνεται να πιστεύεται,
αυτά είναι δευτερευούσης εξουσίας
και έπονται αρκετά στην ιεραρχία της εξουσίας.

Ο Κόσμος εξουσιάζεται με, και από τον λόγο
και ούτως ή άλλως έχει δημιουργηθεί από αυτόν.

Η εξουσία θρησκευτική πρώτιστα και έπεται η πολιτική
έχει τον δικό της λόγο να επιβάλλεται να διαμορφώνει συνειδήσεις
και να χειρίζεται την αντίληψη των μεγάλων μαζών όπως θέλει.
Ο λόγος της εξουσίας είναι πάντοτε οινομαγειρεμένος ειδικά
μετά από δείπνα μυστικά.
Δεν είναι πάντα ξύλινος, μπορεί αν είναι και πολύ μελιστάλαχτος
και να ακούγεται σωστός πολύ.

Το πρώτιστο που πρέπει να προσέχει κανείς είναι να αντιλαμβάνεσαι
αμέσως από που εκπορεύεται ο λόγος
από ποιο κέντρο και σε τι, ποιον απευθύνεται, με ποια έλλειψη και ποια υπερβολή
κλέβοντας την αρμονία και την ομορφιά.
Ο λόγος που απευθύνεται από την περιοχή του Άρη και του κεφαλιού είναι πολεμικός, επιθετικός κατακτητικός
και κατευθύνεται στον έμφυτη ανταγωνιστικότητα του ανθρώπου.
Από την περιοχή του λαιμού και τη Δήμητρας είναι λωτοφαγικός,
στην καλοπέραση και τον εφησυχασμό στοχεύει.
Από τον Ερμή και τους πνεύμονες είναι αμφίσημος και αμφιλεγόμενος
ανοίγοντας τους ασκούς του Αιόλου, διασπά και μπερδεύει,
Από την Ήρα και το στομάχι είναι κυκλώπειος, οικογενειοκρατικός
σπηλαιώδης ζηλιάρης κτητικός, σε κλείνει σε μια σπηλιά.
Από τον Απόλλωνα και την καρδιά υπερβολικά συναισθηματικός
ζαχαρένιος, κυνηγά μια Δάφνη πάντα που τον προσπερνά.
Από την Εστία της κοιλιάς και των εντέρων τρομερά κριτικός
σχολαστικός και υπερκριτικός, τσακίζει κόκαλα Λαιστρυγονικώς,
Από την Αφροδίτη της μέσης και των νεφρών διπλωμάτης
αναποφάσιστος καλά με όλους σε ένα σακί, τσακίζει το μυαλό
στις συμπληγάδες πέτρες των Πλαγκτών,
Από τον Πλούτωνα των σεξουαλικών οργάνων,
σεξουαλικός και σκοτεινός, εστιάζεται μονομερώς στο σεξ με την μορφή χοίρου,
Από την Αθηνά των μηρών βραχώδης φιλοσοφικός
υπερβολικά αυστηρός αλλά και γλυκά τραγουδούν
οι σειρήνες όταν σε σπρώχνουν στον βράχο αυτό.
Από τον Δία των γονάτων, εξουσιαστικός αρχομανικός,
αυταρχικός, στην υποταγή καταλήγει και σε ένα προσκύνημα σε γονατίζει,
Από την Άρτεμη των αστραγάλων και των γαμπών
αναρχικά φιλελεύθερος στα πράσινα δάση σε σκορπίζει.
Και από τον Ποσειδώνα των ποδιών θολός ομιχλώδης προδοτικός
σε οδηγεί στην γοργόνα και σου παίρνει την μιλιά.

Δεν έχει καμία σημασία και κακώς οι άνθρωποι
σκέφτονται παγιδευμένοι πρώτα αυτό, δεν έχει σημασία
αν συμφωνείς ή διαφωνείς με κάποιον
ή αν τα λέει ωραία ευχάριστα ή δυσάρεστα αλλά από που τα λέει.
και αυτό πρέπει να γίνεται αστραπιαία .
Δυστυχώς ο εγωισμός και το εγώ των ανθρώπων
εστιάζονται πάντα στην συμφωνία και την διαφωνία συνήθως
αρχίζουμε με αυτές τις λέξεις και σπάνια καταλαβαίνουν
τι κρύβονται πίσω από αυτές.
Να διακρίνεις την πρόθεση τον σκοπό και να βλέπεις πίσω από τις λέξεις
ακολουθώντας τα αντίθετα αχνάρια του Ερμή.
Η ερώτηση του Κόμη Μοντεχρίστου είναι πάντοτε αρκετή
να σε γλιτώσει από πολλούς μπελάδες
Ποιος έχει συμφέρον και τα κερδίζει από αυτά που λέει.
Και το κυριότερο ...τι συνεχίζει να κερδίζει.
Τα μεγάλα κέντρα εξουσίας έχουν το δικό τους βήμα,
βιβλία, εφημερίδες, ΜΜΕ, εσωτερικές θεοσοφιστικές σχολές και με την βοήθεια
και την υποστήριξη από το ασυνείδητο μεγάλης μάζας ανθρώπων
που ελέγχουν και επηρεάζουν σε ρουφάνε σαν κινούμενη άμμος
ότι βρεθεί στην επιρροή τους.

Το στόρι παίζεται πάντα στον δίπολο του καλού και του κακού.
Φρικιαστικές ιστορίες συμβαδίζουν με τις παραδεισένιες οδηγώντας σε μια νιρβάνα νου.
Να προσέχεις αν ένας λόγος, σου αφαιρεί δύναμη ή σου δίνει,
σε αφοπλίζει ή σε κρατάει σε εγρήγορση.
Να είσαι δύσπιστος με κάποιον που σου λέει να παραδώσεις τα όπλα σου.
Τι λέει, και τι παραλείπει τι αποσιωπά.
Πολλές φορές αυτά που δεν λέγονται και σκόπιμα αποκρύπτονται
είναι μεγαλύτερης σημασίας για τον λέγοντα και τον ακούοντα.
Οι ωραίες ιστοριουλες όταν δεν φτιάχνουν,
δεν απευθύνονται στο πνεύμα του πολεμιστή, του αφαιρούν την έννοια του,
είναι απλώς ένας πασατέμπτος να περνάς την ώρα σου βασκαλιζόμενος απλώς.
Να διακρίνεις αν ένας λόγος σε κοιμίζει
ή σου δίνει δύναμη και σε ξυπνά, σε αφυπνίζει.
Οι ιστορίες οι πρωταρχικές είναι πάντα οι ίδιες
αφού προέρχονται απο την ίδια συλλογική πηγή
και ο αφηρημένος πυρήνας τους επίσης.
Έχει σημασία όμως το δευτερεύον κέντρο
από την οποία εκπορεύονται η πρόθεση και ο σκοπός
και που κατευθύνονται και απευθύνονται, πως χρησιμοποιούνται.

Έχεις το στοιχείο της έκπληξης, συνέχισε
εκμεταλλεύεσαι το τυχαίο, το άγνωστο, το φευγάτο και έτσι είναι δύσκολο
να σε προσδιορίσει κανείς λειτουργείς πάντα αυτοσχεδιαστικά
πέρα από το βασικό σχέδιο που έχεις στο νου σου.
Σου αρέσουν οι γυναίκες, τις λατρεύεις, απολαμβάνεις, τα νάζια,
τα καμώματα, τα καπρίτσια τους, τις υστερίες τους, τις ευαισθησίες τους,
τις πονηριές τους, μα ποιο πολύ σου αρέσει το κυνήγι του θησαυρού
και δεν βιάζεσαι να δρέψεις τον καρπό.
Δεν τις εμπιστεύεσαι όμως, φυλάγοντας τα ρούχα σου για νάχεις τα μισά
και ξέρεις πόσο εύκολα μπορείς να καταλήξεις κουρεμένος από μια Δαλιδά
και η πλούσια κόμη σου να πέσει στο πάτωμα μέσα σε μια νύχτα μακριά..
Δεν είσαι εγωιστής, παρόλο που το φοράς στη μάσκα σου αυτό
επιδεικτικά.
Είσαι αρκετά έξυπνος για να εγκλωβιστείς στον εγωισμό,
αλλά έχει αυτοπεποίθεση υπερβολική θα έλεγα,
που σε βάζει σε αρκετούς μπελάδες αλλά
και σε βγάζει μερικές φορές λάδι από τον νερό.
Η δύναμη σου προέρχεται από το κέντρο βάρους στο σώμα σου
και ξέρεις να συγκεντρώνεσαι πάντα σε αυτό όταν κολυμπάς σε άγρια κύματα
και βρίσκεσαι σε ομιχλώδεις περιοχές.
Έχεις καταλάβει εγκαίρως την σημασία ενός σημείου αναφοράς
που λειτουργεί σαν φάρος για να μη χαθεί κανείς σε ένα ταξίδι
και σε μια διαδρομή.
Το να είναι κανείς μονόπλευρος, είπε σε ένα κόσμο τόσο πολύπλευρο και πολυσύνθετο
είναι μεγάλο ατόπημα,
αλλά το να είναι κανείς
ένα λίγο απ όλα, ένα αχταρμάς, είναι θανάσιμο αμάρτημα που το πληρώνει ακριβά.
Ο μόνος τρόπος να περάσει κανείς αυτή την Σκύλλα και Χάρυβδη
είναι να είναι πολύπλευρα μονοθεματικός για να μη χαθεί.
Να έχει κάτι στο κέντρο και πάντα να επιστρέφει σε αυτό
και να συνδέεται σαν σημείο αναφοράς.
Αυτό που θα βάλει στο κέντρο πρέπει να είναι πολύ γερό και δυνατό
και περιεκτικό σταθερό για να τον κρατήσει.
Σταθερό μεταβλητό και παρορμητικό να συνδυάζονται σωστά.
Όχι κάτι ασταθές, ελλιπές και ευτελές.
Οι άνθρωποι εγκλωβίζονται πάντα στην πρώτη επιλογή
της μονόπλευρης λογικής και στην Σκύλλα και την Χάρυβδη
στα στενά τους τα πολυθεματικά καταστρέφονται.
Απάντησα πως ότι είχα εντοπίσει όλα αυτό το σκηνικό
και ένα πρόδηλο νου που κρύβεται πίσω από τα κάθε τι σχεδόν,
ένα κεντρικό εγκέφαλο που τα κατευθύνει όλα αυτά και διαμορφώνει
τις επιλογές και τις επιθυμίες του λαού και εκτονώνει την
αντιστασιακή ενέργεια, στις εκκλησίες, στα γήπεδα, στα μπαλκόνια, στα ριάλιτι, στα ναρκωτικά, στα πορνεία και άλλα πολλά.
Δεν ανήκεις στο λαό ...μου είπε κοφτά.
Δεν μπορείς να πας μαζί του, είσαι πολύ υπερόπτης για αυτό
και γνωρίζω τον χαρακτήρα σου.
Αντιστάθηκα, απαντώντας πως η καταγωγή μου είναι λαϊκή
προέρχομαι από ένα λαό βασανισμένο,
δεν γεννήθηκα, δεν ανατράφηκα σε σαλόνια με γκουβερνάντες.
Μειδίασε, η καταγωγή δεν κάνει πάντοτε τον άνθρωπο
αλλά το πνεύμα του
και το δικό σου είναι πολύ μακριά από αυτή την λογική.
Απεχθάνεσαι τον λαϊκισμό και σιχαίνεσαι την λογική της άβουλης μάζας.
Έχεις όμως όλες τις προδιαγραφές και τα προσόντα για να γίνεις ένα θαυμάσιος ηγεμών και μπορώ να σε βοηθήσω σε αυτό.
Είσαι από την φύση σου κυνηγός και σαν τέτοιος χρειάζεται να κατέχεις άριστα την τέχνη του λόγου, ενώ ένας ονειρευτής μπορεί κάλλιστα και να σιωπά.
Πως ξέρεις ότι είμαι κυνηγός ρώτησα….ανιχνευτικά.
Έχεις το σημάδι στο γόνατο, απάντησε αμέσως
από το κυνήγι του αγριογούρουνου και την λάμψη στον υμένα των ματιών.
Οι κυνηγοί διακρίνονται από αυτή την λάμψη
που δύσκολα μπορούν να κρύψουν ακόμη και αν είναι μεταμφιεσμένοι με κουρέλια.
Άλλωστε μόνο πολύ καλοί κυνηγοί μπορούν να να φθάσουν κολυμπώντας μέχρι εδώ.
Τα κυριότερα όπλα του κυνηγού, είναι ο λόγος του και το φυσικό του σώμα και το υγιές ένστικτο του.
Είναι πάντα εύγλωττος και έχει απάντηση για το κάθε τι.
Παίζει με τον λόγο όπως παίζει και με την ζωή, είναι σαν τον Ερμή
ψεύτης κλέφτης και κατεργάρης αρκετά.
Τον τραγουδάει, τον αντιστρέφει, τον μεταποιεί, τον ξαναπλάθει από την αρχή, τον μουσικοποιεί, φλερτάρει με αυτόν και ρισκάρει πολλά.
Το φυσικό του σώμα τον βοηθάει σε αυτό, γιατί το έχει σμιλέψει και αντιλαμβάνεται μέσω αυτού σαν ένα σκάνερ και ραντάρ τι συμβαίνει κάθε φορά γύρω του.
Είναι αποτέλεσμα της ενέργειας του και φαίνεται στο βλέμμα.
Τα βλέμματα των ανθρώπων είναι θαμπά κουρασμένα ψάχνουν για τροφή και παρηγοριά και τους έχει αφαιρεθεί η ζωτική δύναμη και ενέργεια.
Και τι είναι αυτό που ψάχνω εγώ εδώ… συνέχισα.
Εσύ δεν ψάχνεις ούτε για τροφή είσαι χορτάτος, ούτε για παρηγοριά.
Δεν την πιστεύεις .
Ψάχνεις για γνώση!
Είσαι ερωτευμένος μαζί της και θέλεις να ξέρεις θέλεις να γνωρίζεις.
Και το κυριότερο το αντέχεις αυτό.
Οι άνθρωποι δεν θέλουν να ξέρουν είναι πολύ σκληρό.
Προτιμούν την φτώχεια του πνεύματος και κάποιοι γνώρισαν μεγάλη επιτυχία
πουλώντας αυτό με την αμέριστη συμβολή μου βέβαια.
Το αντάλλαγμα ποιο θα είναι... ρώτησα .
Καμία βοήθεια δεν είναι χωρίς αντάλλαγμα παρ όλα αυτά.
Θα τα πούμε την επόμενη φορά . ..αποφεύγοντας να απαντήσει .

Η αίθουσα ήταν καλόγουστη και όχι πολύ φορτωμένη και μοντέρνα πρωτοποριακά διακοσμημένη με φινέτσα και με ένα αέρα Τζέιμς Μποντ από την ταινία Δόκτωρ Νο, παρατήρησα με έκπληξη την οποία κατάλαβε
Πίστευες πως η εξουσία θα ήταν κακόγουστη πρόσθεσε.
Η εξουσία έχει την γνώση της μεταφυσικής, της φιλοσοφίας,
της επιστήμης και της τέχνης για να μπορεί να είναι όμορφη και δελεαστική.
Κακόγουστη είναι μόνο η άμορφη μάζα που κυβερνά και αποκρουστική.

Τελειώσαμε το φαγητό και είπα πως θα πήγαινα μια βόλτα στην ακρογιαλιά να παρακολουθήσω το ηλιοβασίλεμα και τα κύματα του Ποσειδώνα από την ασφαλή, όπως δήλωσε στεριά της.
Μαντεύω την επιθυμία σου να μείνεις μόνος με τις σκέψεις σου
και θα την σεβαστώ μου ανακοίνωσε
αποχωρώντας απαλά.
Προχώρησα στην άμμο... με 12 βήματα κοιτάζοντας ένα ήλιο
που έδυε
με χρώματα αλουργίδας φαντασμαγορικά.


Λήο Λεόν
21η ραψωδία Ομηρική

Δευτέρα, 2 Νοεμβρίου 2009

1. Συζητώντας με την Καλυψώ για την εξουσία



Η υπερπολυτελής θεά με τα αρχαϊκά μυστικά!

Στεκόταν μπροστά μου υπεροπτικά και ντυμένη εντυπωσιακά
καθώς με κοιτούσε ερευνητικά.
Καλώς ήρθες στο νησί… μου είπε.
Μπορώ να πραγματοποιήσω κάθε σου επιθυμία.
Μέσα στην ερημιά της μοναξιάς μου είχα πάντοτε πολύ χρόνο
να επεξεργαστώ όλα τα στοιχεία της ανθρώπινης φύσης,
τις δράσεις της και τις αντιδράσεις της
τις αδυναμίες της και, μαντεύω τις δικές σου.
Την κοίταξα … ανιχνευτικά προσπαθώντας
να καταλάβω που βρίσκομαι και κερδίζοντας χρόνο με κάποιες ερωτήσεις.
Πόσο χρόνο είχες…. ρώτησα δήθεν ανέμελα.
Χαμογέλασε ελαφρά.
Δεν χάνεις τον χρόνο σου... βλέπω
καθόλου και περνάς στην αντεπίθεση με ερώτηση ανακριτική
…πρόσθεσε,
αλλά δεν έχω κανένα πρόβλημα να σου απαντήσω.
Είχα και έχω πολύ χρόνο στην διάθεση μου
γιατί είμαι πολύ παλιά.
Από την αρχή του κόσμου, την δημιουργία του και την επιθυμία
για την κυριαρχία του.
Είσαι θεά… σκέφτηκα μονολογώντας δυνατά.
Ναι... είμαι θεά και όλοι με προσκυνούν
παραδέχθηκε άμεσα και
είμαι ανώτερη θεά…. συνέχισε,
όλοι γοητεύονται από μένα,
θεοί και άνθρωποι και από την εξουσία που μπορώ να τους δώσω
από την κυριαρχία και την μεθυστική αίσθηση της.
Ο Ουρανός, πρώτος εξουσιαστής, ο Κρόνος, ακόμη και ο Ζευς,
και πολλοί άλλοι ημίθεοι και τα παιδιά τους.
Πολιτικοί και θρησκευτικοί αρχηγοί.
Γιατί;… ρώτησα
...γιατί γοητεύονται τόσο πολύ;
Τι είναι αυτό που τους κάνει τόσο ευάλωτους σε σένα;
Η εξουσία έχει πολύ μοναξιά, στέγνωμα ψυχής καθόλου ανεμελιά
ελάχιστη χαρά, απουσία προσωπικής ζωής,
γιατί κάποιος να θέλει να ζήσει σε
χρυσό κλουβί μιας εξουσιαστικής φυλακής ακόμη
και αν κάθεται σε θρόνο με διαμάντια πολλά;
Ποια είναι η βαθύτερη εξήγηση για αυτή την επιλογή;

Η εξήγηση είναι πάντοτε απλή, μου απάντησε χωρίς περιστροφή
και βρίσκεται στον πυρήνα της κάθε ύπαρξης οργανική ή ανόργανης
Συνείδησης.
Είναι ο εγωισμός στην πολλαπλή του μορφή!
Είναι η επιβεβαίωση… του «εγώ» .
Ο εγωισμός με χίλια πρόσωπα και τις άπειρες μορφές
που κρύβεται πίσω από κάθε τι.
Πίσω από την δύναμη και την υπεροχή, εγώ ο δυνατός!
Πίσω από την αδυναμία και τον αυτοοίκτο, εγώ ο καημένος και ο αδικημένος!
Από την φιλανθρωπία, εγώ ο φιλάνθρωπος!
Από την ελεημοσύνη, εγώ ο ελεήμων!
Από την σωτηρία, εγώ ο σωτήρας!
Από την ομιλία, εγώ ο ρήτορας!
Από την σιωπή, εγώ ο σιωπηλός σοφός!
Πίσω από όλα αυτά, βρίσκεται μία συνείδηση που
παρατηρεί και αυτοπαρατηρεί και προσπαθεί να αυτοεπιβεβαιωθεί
στα μάτια των άλλων.
Υπάρχουμε... γιατί υπάρχουν οι άλλοι.
Μέσα από τα μάτια των άλλων επβεβαιώνουμε την ύπαρξη μας και την υπόσταση μας.
Αν δεν υπάρχουν οι άλλοι, δεν υπάρχει κανένας να επιβεβαιώσει την ύπαρξης μας
είτε θετικά είτε αρνητικά
δεν υπάρχουμε απλά…
Είμαστε πάντα μια αλληλεπίδραση δυνάμεων και ενέργειας και εξ αιτίας αυτής,
εμπλεκόμαστε σε σχέσεις εξουσίας εξουσιαστή και εξουσιαζόμενου
γιατί δύσκολα ισορροπούμε σε ισότιμες σχέσεις ευφούς συνεργασίας και αρμονίας.
Είναι η ικανοποίηση που νιώθεις όταν κάποιος συμφωνεί με την γνώμη σου
και νιώθεις πολύ σπουδαίος γι αυτό.
Όταν το παιδί είναι δικό σου.
Όταν η γυναίκα σου έχει μάτια μόνο για σένα
Όταν οι ελεηθέντες υποκλίνονται μπροστά σου.
Όταν ζητιανεύουν τα ψίχουλα της αυτού μεγαλειότητας σου.

Είναι η επιβεβαίωση της ύπαρξης σε ένα... "εγώ είμαι"!

Από εδώ δεν φεύγει κανείς… μου ανακοίνωσε με σιγουριά.
Ούτε έρχεται κανείς χωρίς την έγκριση μου.
Δεν υπάρχει διέξοδος αλλά και ούτε το θέλει κανείς.
Είναι όλοι πολύ ευχαριστημένοι μαζί μου.
Δούλοι και αφέντες εξουσιαστές όλες οι μάζες και όλος ο λαός.
Όλος ο κόσμος είναι ευχαριστημένος από τις συνθήκες της κυριαρχίας του.
Γκρινιάζει βεβαίως, αλλά, απλώς του αρέσει να γκρινιάζει
και να κρατά απασχολημένο τον εαυτό του με συνεχείς γκρίνιες και παράπονα,
με ατέλειωτες αναλύσεις επί των αναλύσεων,
με ατέρμονες ενδοσκοπικές αυτιστικές ψυχαναλύσεις μιας πολυθρόνας
και με πολλές ζητωκραυγές και συγκεντρώσεις μαζικές μπαλκονιών και σταυροφοριών.

Αποσύρθηκε στα εσωτερικά δωμάτια του κάστρου.
Οι δούλες της… έτρεξαν ξοπίσω της με σκυμμένο κεφάλι σιωπηλές
και μου έδωσε χρόνο να επεξεργαστώ τα καινούργια δεδομένα,
παρατηρώντας τον χώρο γύρω μου και το περιβάλλον
και εφαρμόζοντας την τέταρτη και πέμπτη αρχή
της ελεγχόμενης τρέλας του πολεμιστή, που
χαλαρώνει και αφήνει τον εαυτό του να ηρεμήσει
και να παραμεριστεί ο φόβος
και τότε οι δυνάμεις που τον οδηγούν,
ανοίγουν τον δρόμο και τον βοηθούν.

Όταν οι πολεμιστές αντιμετωπίζουν καταστάσεις
που δεν μπορούν να χειριστούν,
υποχωρούν για μια στιγμή.
Αφήνουν το νου τους να περιπλανηθεί.

Γεμίζουν τον χρόνο τους με κάτι άλλο, οτιδήποτε άλλο.
περιμένοντας την κατάλληλη στιγμή
για να δώσουν την μάχη στο δικό τους πεδίο
και ανασυντάσσοντας τις δυνάμεις τους.

Το οικοδόμημα έμοιαζε απόρθητο όπως υψωνόταν μεγαλόπρεπα
μέσα από την θάλασσα των αθλίων εξωτερικών παραγκών
μιας υφέρπουσας φτώχιας και θλιβερής δυστυχίας.
Το χρυσάφι έρεε άφθονο, η πολυτέλεια αμύθητη,
οι θησαυροί αναρίθμητοι και μια μεγάλη βιβλιοθήκη
στο βάθος του διαδρόμου έστεκε λαβυρινθώδης και ελκυστική.
Ένιωσα δέος!
Ένιωσα το ίδιο συναίσθημα και την γκράμπα στο στομάχι
και στο ηλιακό πλέγμα με ένα κόμπο στο λαιμό
και ένα μούδιασμα στο μυαλό που είχα νιώσει όταν επισκέφθηκα το Βατικανό.
Η μεγάλη πλατεία, οι αμύθητοι θησαυροί, η μεγαλοπρέπεια, η χλιδή
έκαναν τον επισκέπτη να θέλει γονατιστός να συρθεί
και να ζητήσει χάρη για να προσευχηθεί μέσα σε όλο αυτό το σκηνικό.
Εδώ είναι το κέντρο των αποφάσεων συνειδητοποίησα άμεσα.
Το πλήθος δίπλα μου σε ανοϊκη και παρανοϊκη κατάνυξη
συλλογικά ελεγχόμενο σαν σκύλος και έντομο και ένα φυτό
και παραληρούσε μαζί με τον θεό που προσκυνά
κάθε φορά που ζητά βοήθεια, συμμάχους και προστάτες από ψηλά.
Έβαλα τα χέρια μου κάθετα στο σώμα και στο στομάχι μου
σαν μυτερά σπαθιά
και σαν τα κύμβαλα της Αθηνάς πνευστά και κρουστά,
δώρο του Ηρακλή,
από την ελώδη περιοχή των Στυμφαλίδων Ορνίθων
και προχώρησα μετωπικά χωρίς καθόλου να γονατίσω στα σκαλιά.
Διέσχισα τον διάδρομο κοιτάζοντας τα βιβλία και τους συγγραφείς.
Φιλοσοφία ποίηση επιστήμη, τέχνη, πολιτική θρησκεία μεταφυσική όλα ήταν εκεί.
Κάποια στιγμή θα συζητήσουμε αναλυτικά για όλα αυτά
μου είπε μια φωνή πίσω μου και την σχέση τους μαζί μου.
Ήταν η δική της φωνή μαζί με μια ματιά κοφτερή.
Οι ματιές μας συναντήθηκαν.
Η πρώτη συνθήκη για μια ήττα και μια νίκη αρχίζει από εκεί.
Από αυτή την συνάντηση την αναμέτρηση των βλεμμάτων.
Δεν χαμήλωσα το βλέμμα.
Την ζύγισα και
η θεά με μέτρησε.... από τα πόδια ως την κορυφή.

Την κοίταξα με περιέργεια και ήταν πραγματικά πολύ ελκυστική.
Με διάβασε και αρκέστηκε σε ένα αινιγματικό χαμόγελο.
Από αριστερά ερχόταν μια θαυμάσια μυρωδιά μυρτιάς και κυπαρισσιών.
Τέσσερις βρύσες άφηναν το νερό να τρέχει κελαριστό
από τα τέσσερα σημεία του ορίζοντα και δεξιά
ένα δάσος διαγραφόταν στον ορίζοντα με διάφορα δένδρα
λεύκες και σκλήθρες ψηλά.
Μπροστά το πέλαγος βαθύ απέραντο γαλάζιο.
Άρχισα να περπατάω
στο νησί της ωραιοπλέξουδης εκθαμπωτικής θεάς.
Λήο Λεόν
21η Ομηρική Ραψωδία