Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου 2009

Α. Στα ίχνη του μεγάλου ηγέτη















Α λέξανδρος:
Ένας Ήλιος λαμπερός γεννιέται και ανατέλλει σε όλο τον κόσμο!
Η μεγάλη μορφή και προσωπικότητα της ιστορίας κρυμμένη πίσω

από τα σύννεφα της μικρονοϊκότητας και του ανθελληνισμού !.
Ο Αλέξανδρος ο βασιλιάς της Μακεδονίας και στρατηγός των Ελλήνων είναι μία από τις πιο σημαντικές προσωπικότητες που έζησαν σε αυτό τον πλανήτη …ίσως η σημαντικότερη που γνώρισε ο κόσμος!Ενέπνευσε εκατοντάδες μεταγενέστερους να συγγράψουν μελέτες βιβλία μυθιστορήματα και κάθε είδους θέμα με την ζωή του, τα επιτεύγματα του, και τις προθέσεις του που καλύπτουν όλο το φάσμα της ανθρώπινης εμπειρίας.
Άλλοι έχουν εξαπολύσει κατηγορίες εναντίον του και άλλοι έχουν πλέξει το εγκώμιο του. Δεν πρέπει να μας εκπλήττει αυτή η ποικιλία των συγγραμμάτων αφού είναι ίδιο της ανθρώπινης φύσης τα μάτια να βλέπουν μόνο αυτό που είναι έτοιμο τα μυαλό να κατανοήσει.Σήμερα όλοι οι λαοί αναγνωρίζουν την Ελληνική ανωτερότητα στο κόσμο του πνεύματος και της γνώσης εκτός από του ίδιους τους Έλληνες.
Ακούμε πολύ συχνά ότι η αρχαία Ελληνική ιστορία υπήρξε ένδοξη ελάχιστοι όμως είναι ικανοί να αιτιολογήσουν τις αιτίες της δόξας της.
Χιλιάδες δάσκαλοι και καθηγητές στερημένοι από τον ενθουσιασμό και το πάθος
για την εθνική μας κληρονομιά ενστάλαξαν στις άγραφες ψυχές των μαθητών τους
την απέχθεια για την αρχαία Ελληνική γλώσσα και ιστορία μέσα από τον καταναγκαστικό και στυφό τρόπο της διδασκαλίας τους.Κατά την ενηλικίωση τους αυτά τα άτομα όταν έχουν την απαραίτητη ωριμότητα και κρίση για να κατανοήσουν την αναγκαιότητα όλων αυτών που μέχρι χθες θεωρούσαν ασήμαντα επεμβαίνουν οι κάθε λογής ανάγκες ώστε ξεχνούν να ασχοληθούν με εκείνο που οι αρχαίοι πρόγονοι μας θεωρούσαν
Ύψιστο όλων των αγαθών:
Την γνώση και το συνεπακόλουθο της την Σοφία.Η ευφυΐα δεν είναι αρετή. Αν η φύση μας έχει προικίσει με ευφυΐα όπως έχει πράξει με τους περισσότερους Έλληνες αφού υπήρξαν τα αγαπημένα της παιδιά είναι πολύ καλό.
Όμως δεν είναι σπάνιες οι περιπτώσεις κατά τις οποίες η ευφυια πηγαίνει χαμένη
διότι δεν διοχετεύεται σε σωστούς και χρήσιμους διάυλους.
Ο Βίας από την Πριήνη της Ιωνίας κατηγορήθηκε πως αδίκως ασχολείται με την φιλοσοφία αφού τον είχαν κατατάξει στους 7 σοφούς γιατί δεν είχε καμία πρακτική εφαρμογή και εκείνος δεν απάντησε.
Σε λίγο καιρό δανείστηκε ένα ποσό και νοίκιασε όλα τα ελαιοτριβεία της περιοχής διότι είχε παρατηρήσει πως η χρονιά ήταν ευνοϊκή και αποδείχθηκε πλούσια η σοδειά Οι συμπατριώτες του αποφάνθηκαν σε αυτόν μετά το τέλος της συγκομιδής.
Η γνώση είναι το μόνο εφόδιο που πρέπει να επιδιώξει κανείς στην ζωή του αφού έχει το βασικό χαρακτηριστικό να παραμένει αναλλοίωτη. Κανείς δεν μπορεί να σου την αφαιρέσει. Ακόμη και αν συμβούν στην ζωή μας καταστροφές απρόβλεπτες η σοφία που έχουμε αποκτήσει θα μας βοηθήσει να διατηρήσουμε την νηφαλιότητα μας όχι μόνο να επιζήσουμε αλλά να ξαναδημιουργηθούμε.
Μετά την κατάκτηση της πόλης από τους Πέρσες και παρ όλο που ήταν πολύ πλούσιος ο Βίας έφυγε χωρίς να πάρει τίποτα.
όταν τον ρώτησαν απάντησε:
Ότι έχω το φέρω μαζί μου.Ο Ελληνικός λαός υπήρξε πάντα αγχίνους. Σκεπτόταν γρήγορα και σωστά.
Στην ανάπτυξη του φυσικού αυτού χαρίσματος δεν υπήρξε αμέτοχο το μαντείο των Δελφών το οποίο στην ουσία το καλλιέργησε με τους πολύπλόκους και αμφίσημους χρησμούς του.
Όταν ο Έλληνες έθεταν μια ερώτηση δεν έπαιρναν μια έτοιμη απάντηση για να τελειώσει εκεί η διεργασία.Αντίθετα τότε άρχιζαν όλα
Και ο Σοφοκλής γράφει.
Ξέρω καλά πως έτσι ενεργεί ο Θεός Απόλλων.Τον σοφό τον παρακινεί με αινιγματικά λόγια ενώ τους ανόητους με καθαρά και σύντομα.
Όταν οι Αθηναίοι ρώτησαν τι να δώσουν στα παιδιά τους η Πυθία απάντησε
το καλύτερο στο δεξί τους το αυτί και αποφάσισαν να κρεμάσουν ένα χρυσό σκουλαρίκι.
Όμως ο χρησμός ήταν βαθύτερος.
Το καλύτερο δεν ήταν άλλο από την παιδεία η οποία πρέπει να εισέλθει στον εγκέφαλο από το δεξί αυτί που αντιστοιχεί στο αριστερό ημισφαίριο της λογικής.

Όμως πέρασαν πολλοί αιώνες από τότε που το Δελφικό μαντείο σιώπησε δια της βίας. Η Ελληνική συνήθεια της αποδικωποίησης των αινιγμάτων δεν έσβησε αλλά περιέπεσε σε αχρηστία από το μεγαλύτερο μέρος του Ελληνικού πληθυσμού. Τέλος η προσπάθεια απλοποίησης της Ελληνικής γλώσσας χαλάρωσαν πολύ τον εγκέφαλο,
ο οποίος έχει πολύ περισσότερες δυνατότητες απ όσες τελικά χρησιμοποιούμε.
Είναι σαν να μεταχειρίζεσαι ένα άλογο αγώνων σε αγροτικές εργασίες.
Οι σύγχρονοι άνθρωποι δεν κάνουν ερωτήσεις, Η αδιαφορία έχει γίνει τόπος ζωής, Δεν αμφιβάλλουν. Γι αυτούς τα πάντα είναι όπως τους παρουσιάζονται ενώ για τους αρχαίους προγόνους μας «το μέμνησο απιστείν»
να θυμάσαι να αμφιβάλεις ήταν τρόπος ζωής.Εμείς δεχόμαστε έτοιμες τις απαντήσεις, δόγματα πίστες και θεούς που μας προσφέρουν οι άλλοι.
Σήμερα ο γρίφος έχει περιοριστεί σε παιδικό παίγνιο. Δεν σημαίνει ότι εξαφανίστηκαν τα αινίγματα κάθε άλλο όσο προχωρά η επιστήμη τόσο πληθαίνουν και τα ερωτήματα. Από την άλλη πλευρά η υποβάθμιση μιας τόσο εξαιρετικής διανοητικής εργασίας έκανε τους ανθρώπους μαλθακούς στην σκέψη και τους μετέτρεψε σε πρωτόγονους μέσα σε κοινωνίες αφθονίας που τις χαρακτηρίζει η τεχνολογία.
Τα πράγματα δεν είναι όπως μας παρουσιάζονται και οι άνθρωποι όπως εμφανίζονται και μας επιτρέπουν να δούμε.
Ο άνθρωπος είναι ένας γρίφος. Χρειάζεται βαθιά γνώση της ψυχολογίας για να τον χειριστούμε να τον γοητεύσουμε να τον κρατήσουμε κοντά μας να τον υποκινήσουμε να τον εμπνεύσουμε.
Ο Αλέξανδρος αντιμετώπιζε κάθε πεδίο μάχης σαν ένα γρίφο που ζητούσε την λύση του επειδή ακριβώς καμία μάχη δεν μοιάζει με οποιαδήποτε άλλη. Όταν έβρισκε την λύση έπαυε να ανησυχεί όπως συνέβηκε με την μάχη στα Γαυγάμηλα που αφού χάραξε την τακτική από το βράδυ έπεσε και κοιμήθηκε μέχρι το πρωί.
Όταν ο γρίφος παρέμενε άλυτος όπως στην πολιορκία της Τύρου επέμενε μέχρι την τελική λύση του και όταν αυτή ήταν αδύνατη την έκοψε με το σπαθί του όπως στο Γόρδιο δεσμό.
Οι φυσικοί φιλόσοφοι υποστήριζαν πως τα πάντα γίνονται με την φύση και την εξάσκηση. Είναι αποδειγμένο πως οι Έλληνες είναι λαός νοήμων και εφευρετικός από την φύση του. Αν λοιπόν εξασκηθεί να επιλύει γρίφους και κώδικες κάτω από τον κόσμο των φαινομένων θα αποκτήσουν το προβάδισμα έναντι εκείνων που δεν βλέπουν παρά την επιφάνεια των πραγμάτων.
Δείτε τα πράγματα γύρω σας με άλλα μάτια σαν γρίφους που ζητούν απάντηση αποκωδικοποίηση, Ο κόσμος θα γίνει πιο συναρπαστικός μια αληθινή πρόκληση.Η ζωή μοιάζει σαν ένα τσαμπί σταφύλι.Άλλοι το τρώνε εκεί επί τόπου γλυκό ξινό άγουρο στυφό όπως τους έχει δοθεί. Άλλοι προτιμούν να πάρουν τον χυμό του να τον υποβάλλουν σε ζύμωση να τον αποστάξουν να υποστούν όλη αυτή την πολύπλοκη κοπιαστική διαδικασία για να απολαύσουν ένα εξαίσιο οίνο και το πνεύμα του. Εκείνο που κάνει την διαφορά είναι η εργασία η επινοητικότητα και η υπομονή..
Σταματήστε να σκέφτεστε όπως όλος ο κόσμος, Αρνηθείτε να κάνετε αυτά που κάνει όλος ο κόσμος . Σταματήστε να επιθυμείτε αυτά που επιθυμεί όλος ο κόσμος να διασκεδάζετε να διαβάζετε αυτά που διαβάζει όλος ο κόσμος. Σταματήστε να μοιάζετε με τους άλλους.
Ο Γουσταύος Λε Μονόν στο βιβλίο του "η ψυχολογία των μαζών" αναλύει σε βάθος το φαινόμενο της μάζας . Την περιγράφει νωθρή συναισθηματική ανεύθυνη και άβουλη.
Το κυριότερο χαρακτηριστικό της είναι η αποχαλίνωση των ενστίκτων της και κινείται πάντα μέσα σε ένα διαρκές παραλήρημα.
Η κάθε δικτατορία είναι φοβισμένη. Φοβάται την ευφυΐα το διαφορετικότητα την εξαιρετικότητα και την ξεριζώνει μόλις βγει από το χώμα γιατί δεν μπορεί να την ελέγξει. Το κατεστημένο επιβάλλει την ψεύτικη μετριοφροσύνη την μετριότητα και έτσι ο κόσμος είναι αποψιλωμένος.
Τίποτα όμως δεν κατόρθωσε μια μετριότητα.
Όποιος και αν είστε οποιεσδήποτε και αν είναι οι συνθήκες που ζείτε να θυμάστε πως δεν έχει σημασία που βρίσκεστε αλλά που κατευθύνεστε.
Οι περισσότεροι άνθρωποι επιπλέουν στην ζωή χωρίς να κάνουν τίποτα και αφήνονται να κυβερνηθούν από τις περιστάσεις.
Ο Πλούταρχος γράφει για τον Αλέξανδρο πως είχε φυσική κλίση στην λογοτεχνία ήταν φιλαλήθης και αγαπούσε το διάβασμα. Είχε την Ιλιάδα κάτω από το προσκεφάλι τους και την ονόμαζε εφόδιο πολεμικής αρετής.
Το πρότυπο του ήταν ο Αχιλλέας και θεωρούσε τον εαυτό του υποδεέστερο που είχε φίλο τον Πάτροκλο και υμνωδό τον Όμηρο.
Ο ρόλος της φιλοσοφίας είναι πολύ σημαντικός στην ζωή.
Η φιλοσοφία δεν είναι θεωρία είναι δράση είναι τρόπος ζωής όχι απλά καλύτερης αλλά εξαιρετικής.
Ο Επίκουρος γράφει ότι δεν πρέπει κανείς να φιλοσοφεί αλλά πραγματικά να φιλοσοφεί γιατί δεν έχουμε ανάγκη να νομίζουμε ότι υγιαίνουμε αλλά ότι υγιαίνουμε στα αλήθεια.Ο Αλέξανδρος υπήρξε προϊόν φιλοσοφίας και διετέλεσε μαθητής του Αριστοτέλη που όφειλε είπε το ευ ζην.
Εξετάστε τα πρότυπα στην ζωής σας με τα σωστά πρότυπα.
Σταματήστε μια στιγμή και κάντε μερικές σκέψεις για τα πρότυπα που θέτετε στην ζωής σας. Εξετάστε από πού προέρχονται πως προωθούνται σε τι σκοπεύουν.
Κάντε αυτή την μικρή ενδοσκόπηση στην ζωή σας και προσδιορίστε το μέγεθος της άγνοιας μας Να θυμόμαστε πως η άγνοια δεν είναι κακό αλλά η άρνηση μας να μάθουμε οι άνθρωποι προτιμούν να πεθάνουν παρά να σκεφθούν.
Από την άλλη δεν υπάρχει τίποτα σε αυτόν τον κόσμο καμία γνώση που να μη την επεδίωξε ο άνθρωπος και να μη την απέκτησε.
Ο δρόμος της γνώσης είναι ένας δρόμος υπέροχος χωρίς τέλος που αναζωογονεί τους ανθρώπους γιατί ξυπνάει το μυαλό τους και διώχνει μακριά κάθε αρνητική σκέψη.Η έξαψη της νεοαποκτηθείσης γνώσης λειτουργεί σαν υδροχλωρικό οξύ πάνω στην αρνητική πλευρά του εαυτού μας.
Ας παίξουμε ένα παιγνίδι με τον εαυτό μας και ας παρατηρήσουμε με ποιον ήρωα ταυτιζόμαστε αυθόρμητα όταν βλέπουμε μια ταινία με τον ισχυρό τον αδύναμο τον δούλο τον στρατηγό τον επιστήμονα αυτό δείχνει τις τάσεις μας και τον χαρακτήρα μας.
Μπορούμε να δώσουμε την εντολή και ο υπερσυνείδητος νους παράγει τις δυνάμεις
και ενεργοποιεί τις ευκαιρίες και βλέπουμε τον εαυτό μας να παίρνει πρωτοβουλίες
που δεν πάρει ποτέ πριν να κάνει λογικούς συνδυασμούς που δεν είχε ονειρευτεί και να θεωρεί σημαντικές τις πληροφορίες που άλλοτε θα περνούσαν απαρατήρητες.
Ο υπερσυνείδητος νους είναι αυτός που θα μετατρέψει το σώμα και το μυαλό μας σε βέλος με μία και μοναδική κατεύθυνση τον στόχο μας.

Η πραγματική γνώση δεν διδάσκεται σε κανένα σχολείο.
Είναι γενική πεποίθεση πως είναι λάθος τους εκπαιδευτικού συστήματος.
Στην πραγματικότητα το εκπαιδευτικό σύστημα λειτουργεί άψογα σύμφωνα με τις προδιαγραφές με τις οποίες σχεδιάστηκε.
Σκοπός της εκπαίδευσης δεν είναι να παράγει ελεύθερους ανθρώπους με ερευνητική διάθεση και αμφισβήτηση αλλά υπηκόους εργάτες ψηφοφόρους φορολογούμενους οπαδούς και ποίμνιο.
Η μοναδική διέξοδος τους ανθρώπου που επιζητεί την γνώση είναι η αυτοπαιδεία να αποκτήσει μόνος του τις γνώσεις που είναι απαραίτητες για την ζωής τους την βελτίωση του και τελικά την απελευθέρωση του από την άγνοια τον ισχυρότερο δυνάστη μας που είναι αόρατος και δεν έχουμε επίγνωση της καταδυνάστευσης του.
Το πρώτο πρόβλημα είναι η ανυπαρξία δασκάλων αυτό δεν πρέπει να μας πανικοβάλει να αποκτήσουμε την γνώση που θέλουμε και να μη αντιδρούμε αδιανόητα να απέχουμε νωθρότητα δεν είναι λύση.
Ο Αλέξανδρος Δουμάς μας διαβεβαιώνει πως ο άνθρωπος έχει την ικανότητα να αποκτήσει σε σχετικά μικρή περίοδο της ζωής του την γνώση του κόσμου επειδή περιέχεται σε 120 περίπου βιβλία καλά επιλεγμένα. Το πρόβλημα γεννάται από την ανυπαρξία ενός οδηγού για την σωστή επιλογή.
Η πραγματική γνώση δεν είναι κρυμμένη βρίσκεται μπροστά στα μάτια μας.
Είναι όμως αναμεμειγμένη με μια θάλασσα από ασημαντότητες και κρύβει μεγάλες παγίδες υφάλους διαλυτικές ιδεολογίες βίαιες καταιγίδες και πολλά καράβια πνεύματα που δεν είναι σε θέση να αντέξουν.
Από την άλλη η παραμονή στο ήσυχο λιμάνι προκατασκευασμένων θεωριών θρησκειών κομματικών πεποιθήσεων μπορεί να είναι η πιο δημοφιλής επιλογή αλλά δεν είναι η λύση. Τα καράβια φτιάχτηκαν όπως τα ανθρώπινα πνεύματα για να ταξιδεύουν να εξερευνούν να δοκιμάζουν την αντοχή τους κάθε στιγμή.
Είναι στο χέρι μας το είδος του καραβιού που θέλουμε να γίνει το μυαλό μας απλά μεταγωγικό για να μεταφέρουμε γνώμες άλλων σε ανιαρά δρομολόγια ή μια τορπιλάκατος πολεμικό μυαλό ευέλικτο έτοιμο να δώσει κάθε στιγμή την μάχη του.

Ο ικανός θαλασσοπόρος της ζωής χρειάζεται πάντα ένα καλό χάρτη.Πριν από αυτόν εκατοντάδες άλλοι τσακίστηκαν για να φτιάξουν ασφαλείς χάρες.
Θα είναι μεγάλη ανοησία αν δεν λάβουμε υπόψιν την εμπειρία τους.
Ένα από τα σημαντικότερα εφόδια είναι η γνώση της ιστορίας και οι άνθρωποι υποφέρουν επειδή δεν γνωρίζουν την ιστορία τους.Απελευθερώστε την ιστορία από τον εξαναγκασμό των μαθητικών μας χρόνων.
Η ιστορία πλουτίζει τις εμπειρίες μας την φαντασία και τον κύκλο των γνώσεων.
Ένα αναντικατάστατο εφόδιο είναι και η γνώση της ψυχολογίας για να κατανοήσουμε τα κίνητρα των ανθρώπων και τα δικά μας.
Η ουσιαστική γνώση μπορεί να συνοψιστεί στα παρακάτω:
Η γραμματική διδάσκει τον άνθρωπο να εκφράζει σε ευγενή αποτελεσματική γλώσσα τις βαθύτερες σκέψεις του και τα ιδεώδη του.
Η ρητορική τον κάνει ικανό να αποκρύπτει τις ιδέες τους κατά από το προστατευτικό κάλυμμα τις διφορούμενης γλώσσας και των νοημάτων του τον λόγο.
Η λογική τον εκπαιδεύει στην οργάνωση των διανοητικών ικανοτήτων
Η αριθμητική όχι μόνο τον καθοδηγεί στο μυστήριο της συμπαντικής τάξης αλλά επιπλέον του παραδίδει το κλειδί για την πολλαπλότητα το μέγεθος και την αναλογία
Η γεωμετρία τον μυεί στα μαθηματικά της μορφής την αρμονία τον ρυθμό των γωνιών και την φιλοσοφία της οργάνωσης.
Η μουσική του υπενθυμίζει ότι το σύμπαν είναι θεμελιωμένο στους νόμους της αρμονίας και του ρυθμού
Η αστρονομία αστρολογία του παρέχει την κατανόηση του χρόνου του χώρου της πρόσφορης θέσης και την επιβλητικότητα αυτής της άγνωστης δύναμης που οδηγεί στα αναρίθμητα αστέρια στο απέραντο διάστημα.
Ο Όμηρος υπογραμμίζει μόνο ο ανόητος μαθαίνει από τα δικά του λάθη και ο Πλάτων τονίζει πως ο άνθρωπος πρέπει να διορθώνει τον εαυτό του με τα ελαττώματα του που παρατηρεί στους άλλους και να φυλάγεται να μη πέσει στα ίδια.
Το πρώτο βήμα είναι δύσκολο και το πιο πολυσύνθετο .
Σταματήστε να σκέφτεστε όπως οι άλλοι γύρω σας.
Η ζωή μας είναι αυτή που οι σκέψεις την κάνουν. Αν επιθυμούμε να αλλάξουμε την ζωή μας πρέπει να αλλάξουμε τον τρόπο που σκεπτόμαστε.
Απαρνηθείτε τις παλιές σας ιδέεςΜη τροφοδοτείτε τον εγκέφαλο σας με άχρηστες πληροφορίες.
Μόλις ολοκληρώσουμε μια θεωρία πρέπει να την στήσουμε απέναντι μας και να προσπαθήσουμε να την καταρρίψουμε πρώτο εμείς οι ίδιοι.
Να αντιτάξουμε κάθε δυνατό επιχείρημα να δοκιμάσουμε την αντοχή της
Αν μάθουμε κάτι θα το μάθουμε από εκείνους που αμφισβήτησαν την κατεστημένη σκέψη.

Υπάρχει ο κατάλληλος χρόνος και τόπος για κάθε πράγμα στην ζωή.
Θα έχουμε όλο τον χρόνο να μη κάνουμε τίποτα όταν θα είμαστε νεκροί.
Ας κάνουμε κάτι τώρα που είμαστε ζωντανοί όσο ζούμε.
"Πεθαίνουμε στα 17 και μας θάβουν στα 70"
έγραφε ένα σύνθημα στους τοίχους του Πολυτεχνείου,
στο μεταξύ αυτό διάστημα κυκλοφορούμε σαν περιπατώντες νεκροί
με τις ορνιθοασχολίες μας και τα ορνιθοενδιαφέροντα μας.
.
Ελεύθερη απόδοση από το βιβλίο του Χράπη Στυλιανού
Ο δρόμος του ηγέτη
.
Οι πολεμιστές της Λάϊον ανασκοπούν την ιστορία,
την ζωή, τις μάχες, τις νίκες του μεγάλου ηγέτη
και την στρατηγική
σε οριζόντιο και κάθετο επίπεδο αυτογνωστικό εθνικό και συλλογικό
στην 21η ραψωδία του έπους την Ομηρική.

1 σχόλιο:

  1. Βουκεφάλας!
    Το άλογο του Μ. Αλεξάνδρου!

    Πως δαμάζεται ένα άγριο άλογο;

    Με την παρατήρηση, την καταγραφή των αντιδράσεων του,
    με επιμονή, θέληση, συνέπεια, οραματισμό, οργάνωση, άμυνα και επιθετική πολιτική, αποφασιστικότητα, στρατηγική
    και… προσέχοντας την θέση του Ήλιου και την σκιά που δημιουργεί.


    Σπανουδάκης (Spanoudakis) - Βουκεφάλας (Boukefalas)


    http://www.youtube.com/watch?v=jnz_2xhfaAk&feature=related

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Γιατί δεν γίνεσαι η αλλαγή... που θέλεις να δεις στον κόσμο;