Τετάρτη 12 Νοεμβρίου 2008

Α. Ο γιος του Ήλιου


Πυθαγόρας:
Ο δάσκαλος του Φωτός!
Γεννήθηκε με ένα αστέρι.
Το όνομα της μητέρας του ήταν Παρθενίς!
Σε ηλικία 12 χρόνων κατέπληξε τους πάντες με την γνώση και την σοφία του.
Ήταν πανέμορφος άντρας, μεγάλος ταξιδευτής σε θάλασσα και σε στεριά
και ίδρυσε την μεγάλη σχολή .
Οι γνώσεις του ασύλληπτες, οι ικανότητες του υπερβατικές.
Θεράπευε αρρώστους, ανάσταινε νεκρούς, εμφανιζόταν σε δύο μέρη ταυτόχρονα.
Ένωσε την φιλοσοφία, τα μαθηματικά, την επιστήμη, την εσωτερική γνώση
σε μια ηθική βάση αρετής.
Προδόθηκε.
Ο θάνατός του ανεξιχνίαστος,
Δεν διεκδίκησε ποτέ εξουσία, βασιλεία και επικαρπία για το έργο του.
Ποιος είναι;
Ένας πολεμιστής τρίτης προσοχής και ο δάσκαλος των αιώνων,
ο Πυθαγόρας!

Α. Η ζωή του
Ο Πορφύριος αναφέρει τον μύθο πως ο Πυθαγόρας γεννήθηκε από τον θεό Απόλλωνα και την Πυθαϊδα. Ο Ιαμβλίχος γράφει, ότι ο Μνήσαρχος ο πατέρας του Πυθαγόρα ρώτησε το μαντείο της Πυθίας, εάν το ταξίδι που επρόκειτο να κάνει θα ήταν χαρούμενο και επικερδές. Το μαντείο του απάντησε ότι οι δουλειές του θα πάνε καλά και ακόμη η γυναίκα του η Παρθενία που ήταν έγκυος θα γεννούσε ένα γιο, τον οποίο " δεν θα ξεπεράσει κανένας σε ομορφιά και σοφία ". Έτσι ο Μνήσαρχος καταλαβαίνοντας ότι το παιδί που θα γεννούσε η γυναίκα του ήταν θεόσταλτο, μετονόμασε την γυναίκα του σε Πυθαϊδα και τον γιο του Πυθαγόρα επειδή προφήτευσε γι' αυτόν... η Πυθία.
Ο Πυθαγόρας όταν μεγάλωσε απόκτησε σοφία, σπάνια ομορφιά και επιβλητικότητα. Ήταν ηθικότατος και ο πιο όμορφος από όσους γεννήθηκαν στον κόσμο ! Ήταν κοσμιότατος και η συμπεριφορά του γεμάτη χάρη.Το όνομα Πυθαγόρας έχει σχέση με τους Δελφούς ,διότι σημαίνει αυτός που προφέρει τις λέξεις της Πυθίας, ο Απολλώνιος προφήτης, μεγάλος δε ήταν ο σεβασμός του προς τους Δελφούς.
Προς εορτασμό του γεγονότος της γέννησης του, οι Σίβυλλαι, γυναίκες προφήτισσες και σοφοί ήλθαν από πολλές χώρες , ένα νέο αστέρι δε φάνηκε στον ουρανό. Ήταν πολύ όμορφος σαν παιδί και προσέλκυε τον θαυμασμό όλων των Σαμίων με την μακριά κόμη του, η δε μεγαλοφυΐα του αναγνωρίσθηκε σε ηλικία 12 ετών. Είχε δε από το σπίτι του μεγάλη ανατροφή και παρόλη την φιλοσοφική του παιδεία και την θρησκευτική του ζωή δεν αμελούσε καθόλου και την σωματική άσκηση και την μουσική .Είχε μάθει να παίζει λύρα. Φίλοι του και δάσκαλοι του ήταν ο Πιττακός η Σαπφώ ο Αλκαίος, αλλά η μεταφυσική του γνώση και η σοφία του προήλθαν από άλλες πηγές ανθρώπινες και θείες, όπως οι Ατλαντίνοι ο Ερμής ο Τρισμέγιστος, οι Υπερβόρειοι.
Ο Πυθαγόρας ήταν προικισμένος με πολλά προτερήματα και ικανότητες .Μπορούσε να προφητεύει γεγονότα, ακούγοντας μαντικά πτηνά και βλέποντας κάποιους οιωνούς,
άκουγε την αρμονία των σφαιρών. Μεταξύ των υπερφυσικών ικανοτήτων αναφερόνται η ικανότητα του να βρίσκεται συγχρόνως σε πολλά μέρη και σε διαφορετικές εποχές,
η τέλεια ομορφιά του προσώπου του, ο μαγνητισμός του, συμπεριλαμβανόμενου του φωτοστέφανου, ο χρυσός μηρός του. Μπορούσε να μιλάει πρόσωπο με πρόσωπο με τον θεό,
η ικανότητα του προς ανάσταση νεκρών, η αιώρηση του στο κενό, η προφητεία του για τον θάνατό του.
Ήταν άνδρας γαλήνιος με υψηλό ανάστημα εξαιρετικού κάλλους με μεγάλα οξυδερκή μάτια, πνεύμα ενθουσιώδες και θείον, συνδύαζε δε μεγαλοφυΐα σε υπέρτατο βαθμό και ισχυρή θέληση. Ζώντας δε μια ζωή με εγκράτεια και αρετή έχοντας τον απόλυτο έλεγχο του εαυτού του τελειοποιήθηκε σε τέτοιο βαθμό που να μπορεί να ατενίζει την θεότητα. Ήταν ένα σπουδαίος Μύστης με ανώτερες ικανότητες και γιγαντιαία ενόραση. Με το μεγαλείο της προσωπικότητας του επιβαλλότανε και με το γαλήνιο και έντονο βλέμμα του διείσδυε στις σκέψεις των ανθρώπων .Θεράπευε ασθενείς και μπορούσε ακόμη και από απόσταση να έρθει σε επικοινωνία με κάποιον η να τον βοηθήσει.
Μιλούσε πολλές γλώσσες.

Επίδραση στην Πυθαγόρειο φιλοσοφία είχαν οι τέσσερις μεγάλοι Ίωνες φιλόσοφοι,
Θαλής ο Μιλήσιος, Αναξίμανδρος, Αναξιμένης και αργότερα από τον Σύριο φιλόσοφο Φερεκύδη.
Από τον Θαλή γνώρισε την βασική αρχή, ότι όλες οι φυσικές ουσίες είναι μορφές ζώσης ύλης.Επίσης, υπέρμαχος "του χρόνου φείδεσθε",
επέκρινε τα περί οινοποσίας, κρεοφαγίας και πολυφαγίας,
συμβουλεύοντας να ...
επαγρυπνείτε δε για την καθαρότητα της ψυχής για να υπάρχει υγεία και στο σώμα.΄

Κοντά στον Αναξίμανδρο διδάχθηκε την βασική αρχή της ανελίξεως της ψυχής, την εγκατάλειψη υπό της οργανικής ζωής της θάλασσας και την προσαρμογή της στην ξηρά ,
που και ο Θαλής στην αρχή πρέσβευε.
Κοντά στον Αναξιμένη διδάχθηκε την μετατροπή των ουσιών από μια μορφή στην άλλη.
Κοντά στον Φερεκύδη μυήθηκε στα Ορφικά μυστήρια και έλαβε τα ορφικά δόγματα περί μετεμψυχώσεως.

Το υπέροχο πνευματικό μεγαλείο του, ο Πυθαγόρας, δεν το όφειλε μόνο στις εντός και εκτός Ελλάδος σπουδές του αλλά και στην σπουδή των Ομηρικών επών.Την θεωρία των αριθμών οι Πυθαγόρειοι αναζήτησαν στα Ομηρικά ποιήματα, όπως και για την μετεμψύχωση διδάχθηκαν από την Ιλιάδα.
¨Όσο για τις Σειρήνες, περιέχουν αποκαλύψεις της σοφίας και προσωποποιούν δε την αρμονία των σφαιρών,αλλά χρειάζεται πειθαρχία και εξαγνισμός του σώματος και του πνεύματος. Μιμούμενοι δε οι Πυθαγόρειοι δια της Ουρανίας Μουσικής την σοφή αυτή μουσική ήλπιζαν ότι θα αφομοίωναν την ψυχή τους με την θεϊκή σοφία και θα επανήρχετο αυτή μετά τον θάνατο τους μεταξύ των Μακάρων.Στον Ομηρικό δε στίχο ο Οδυσσεύς αντιπροσωπεύει τον φιλόσοφο, που ακούει την αρμονία αυτή ώστε να μυηθεί στην σοφία, αυτοπειθαρχούμενος όμως , δεμένος σε ενα κατάρτι.
Πριν ο Πυθαγόρας μετέβη στην Αίγυπτο, πήγε πρώτα στην Σαμοθράκη, όπου μυήθηκε στα Καβείρια μυστήρια κατόπιν καθαρμού και δοκιμασιών. Εκεί έμαθε την Φοινικική γλώσσα και την γλώσσα των μυστηρίων.
Μετά αναχώρησε για την Αίγυπτο, την χώρα των ονείρων του. Εκεί όπως βεβαιώνουν ο Κλήμης, ο Ιάμβλιχος, ο Διογένης ο Λαέρτιος και άλλοι , ο Πυθαγόρας μετέβηκε κατόπιν συστάσεως του Πολυκράτους στον Φαραώ Άμασιν. Παρέμεινε δε επτά χρόνια στο ιερό της Ηλιουπόλεως.
Εκεί μπόρεσε να γνωρίσει λεπτομερώς την δημιουργία του κόσμου .Μυήθηκε σε ανώτατα μυστήρια του θανάτου και της επιβίωσης παραμένοντας πλέον στα ιερά των ιερέων επί 20 έτη, σπουδάζοντας Αιγυπτιακή φιλισοφία,μαθηματικά. Αυτά για τους Αιγυπτίους ήταν θρησκευτικές επιστήμες, οι δε αριθμοί είχαν συμβολική αξία,και με βάση αυτούς μπορούσαν να ερμηνευτεί ο λόγος όλων των πραγμάτων.
Σπούδασε δε αστρονομία και γεωμετρία,διότι από χιλιάδες χρόνια οι Αιγύπτιοι γνώριζαν την σχέση των ουρανίων σωμάτων.
Ο Πυθαγόρας έλεγε συχνά μια ωραία προσευχή που του είχαν μάθει οι ιερείς.
Ω καρδία της μητρός μου, καρδία της γεννήσεως μου,καρδία την οποία ήδη είχον επί της γής, μη έγειρε κατηγορίας κατ΄εμού, μη γίνου αντίπαλος των θείων δυνάμεων, μη με βαρύνεις. ..
Αργότερα συλληφθείς από τον Καμβύση, που κατέλαβε την Αίγυπτο μεταφέρθηκε στην Βαβυλώνα Εκεί διδάχθηκε κοντά στους μάγους, οι οποίοι κατά τον Αριστοτέλη ήταν αρχαιότεροι των Αιγυπτίων.Ηταν δε μια ιερατική τάξη της Μηδίας. Αυτούς δε συμβουλευόταν σε κάθε περίπτωση οι βασιλείς των Περσών.
Μετά πήγε στις Ινδίες, όπου διδάχθηκε κοντά στους Βραχμάνους την σημασία της σιωπής και της προσευχής και άλλων πειθαρχικών ασκήσεων και μαθημάτων και έμαθε το φιλοσόφημα του Βούδα και του Κομφούκιου, αμφότεροι σύγχρονοί του. Έπειτα μετέβη στους Χαλδαίους γνώρισε τον Ιουδαϊσμό και τους Γυμνοσοφιστέ, ασκητές φιλόσοφοι.
Το όνομα δε του Πυθαγόρα έμεινε σαν τον΄΄ Ιόνιο Διδάσκαλο΄΄.
Τέλος σε ηλικία 56 χρονών επέστρεψε στην Σαμο.
Σκοπό της ζωής ο Πυθαγόρας έθεσε να ωφελήσει τους νέους και ίδρυσε την σχολή του, στην Αστυπάλαια που αργότερα ονομάσθηκε Πυθαγόρειο. Εξω δε από την Αστυπάλαια, υπήρχε ένα σπήλαιον ,το Άνδρο των Νυμφών, που έμοιαζε με τον σπήλαιο του Οδυσσέα.Εδώ ερχόταν ο Πυθαγόρας νύχτα και μέρα. Ηταν ένα καταφύγιο ησυχίας , προσευχής , αστρονομικών παρατηρήσεων και επιστημονικής έρευνας. Ελέγετο ότι αυτό το σπήλαιο ήταν πλήρες κοσμικών ακτίνων και μάλιστα εδώ έκανε ο Πυθαγόρας την περίφημη κατάβαση του στον Άδη.Στην Σάμο ζούσε ακόμη ο δάσκαλος του Αναξίμανδρος, ο οποίος δίδασκε ότι μαζί με σώμα πεθαίνει και η ψυχή και ότι όλα τα άλλα είναι απάτη και φλυαρίες. Διδασκαλία, που οι νέοι την παραδέχθηκαν.Σε αυτό εναντιώθηκε φανερά ο Πυθαγόρας και προσπάθησε να αντικρούσει αυτές τις διδαχές.Ο Αναξίμανδρος όμως με ύπουλο τρόπο τον κατηγόρησε για ασέβεια, διαστρεβλώνοντας τα λόγια του και τον έφερε ενώπιον του δικαστηρίου,όπου και αθωώθηκε.
Η σχολή της Σάμου ήταν το πρώτο Πανεπιστήμιο στον κόσμο, όπου προσφέρετο όλη η σοφία του αρχαίου κόσμου.Ηταν προσιτό και στις γυναίκες.Τα διδασκόμενα μαθήματα ήταν μαθηματικά, γεωμετρία,μουσική,αστρονομία,επιστήμη,φιλοσοφία,ψυχολογία,ποίηση,πολιτική,φιλολογία και ρητορική και επιπλέον ιατρική και χειρουργική.
Ο Πυθαγόρα όπως και ο Σωκράτης αργότερο δίδασκε ότι η άγνοια του αγαθού είναι ο λόγος της αμαρτίας,αντίδοτο δε αυτής κήρυξε την Αγωγή και μάλιστα την Ηθική αγωγή για την αναγέννηση του ΑΝΘΡΏΠΟΥ.Ένωσε την θρησκεία με την φιλοσοφία και την επιστήμη με σκοπό να παρασκευάσει ανθρώπου όμοιους με τον θεό. Η σχολή έμεινε μέχρι το 530 π.χ.
Από του μαθητές του ήταν ο Λεωνίδας ο Σπαρτιάτης, ο Ξενοφάνης, ο Μιλτιάδης,
Εν'όψει της απειλής των Περσών που είχαν ήδη καταλάβει την απέναντι ακτή ο Πυθαγόρας ταξίδεψε σε όλη την Ελλάδα και κατέληξε στον Κρότωνα της Κάτω Ιταλίας.
Σκοπός του δεν ήταν μόνο να διδάξει την μυσταγωγική θεωρία αλλά να συντελέσει στην πολιτική και ηθική αναγέννηση της κοινωνίας.
.
...περίληψη απο το βιβλίο Πυθαγόρας . Ο διδάσκαλος των αιώνων
Ιδεοθέατρον Συγγραφέας Σακελλαρίου, Γεώργιος .


Ποιος είναι ο Πυθαγόρας;
.
ΟΙ ΠΟΛΕΜΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΛΑΪΟΝ
2600 χρόνια μετά την γέννηση του...

6 σχόλια:

  1. ...Ένας φίλος απο μακριά!

    Η μεγαλύτερη αρετή κατά τον Πυθαγόρα, ήταν η φιλία.Για τον Πυθαγόρα η φιλία ήταν "εναρμόνιος ισότης".
    Η προσωπικότητα και η διδασκαλία του
    τυλίχτηκαν απο την πρώτη στιγμή με ένα πέπλο μεγάλου μυστηρίου και ένα πέπλο περίτεχνου θρύλου,πέπλα που δεν έχασε ποτέ στην πάροδο των αιώνων.


    "Ισχύς και τείχος και όπλων σοφού η φρόνησις"

    Ποιος είναι ο Πυθαγόρας?..ένας φίλος απο μακριά!!

    ..Καλησπέρα :))
    Μην ξεχάσετε το..φιλί του!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ...Ένας φίλος απο μακριά!

    Εξαιρετική η απάντηση σαν σχόλιο
    αγαπημένη μας φίλη και μας βρίσκει κάτι παραπάνω από σύμφωνους!

    Γιατί η έννοια της φιλίας είναι ιερή για τους πολεμιστές
    και πολύ υψηλή.

    Περιέχει την αγάπη χωρίς την δημαγωγική της παραχρησιμοποιημένη μορφή, περικλείει την ισότητα,
    συμπεριλαμβάνει την προσπάθεια αμφοτέτων των πλευρών,αποκλείει την κτητικότητα, προωθεί την συνεργασία και αποτελεί την καλή βάση μιας οποιαδήποτε σχέσης.

    Είναι πιο κοντά στην ανθρώπινη φύση να ξεκινήσει με την φιλία
    , την γνωριμία, την κατανόηση ,
    την απόδειξη της φιλίας,την κατάθεση αμφοτέρων,
    από τα μεγάλα λόγια και τις επιδείξεις υπερβατική αγάπης
    στην σφαίρα του ανεδαφικού
    πολλές φορές...

    Καλο σου βράδυ,
    ξεχωριστή φίλη μας
    και μια ξεχωριστή αγκαλιά;)

    Οι πολεμιστές επενδύουν
    στην φιλία
    και ξεκουράζονται απο τις μάχες της ζωής τους, γι αυτό την χρειάζονται!

    Την ζητούν και την ανταποδίδουν και... την αποδεικνύουν όταν χρειαστεί:-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ..τήν Άισθηση,'αυτού΄ του'γιού του
    Ήλιου..τον Σεβασμο&Θαυμασμό..
    μου'Σάς καταθέτω...:-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τον ίδιο σεβασμό και θαυμασμό αισθανόμαστε και εμείς
    αγαπημένε φίλε,
    Νισπέλ,
    για αυτόν τον ...γιο του Ήλιου!

    Καλημέρα:-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλησπέρα σε όλα τα παιδιά του Ήλιου και όχι μόνο στο πραγματικά μεγάλο Γιό του,Πυθαγόρα!
    Είναι πραγματικά θλιβερό στη χώρα του Ήλιου και της γενιάς του, να δεχόμαστε επιθέσεις γιατί έχουν πειστεί οι Έλληνες ότι μόνο ο Ναζωραίος είναι κι άλλος δεν είναι!
    Αυτή είναι μια νίκη του σκοταδιού...
    Εμπρός φίλοι μου και έχουμε μακρύ δρόμο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ο Ναζωραίος προωθήθηκε σε σούπερ σταρ του συστήματος,
    από το ίδιο φυσικά το σύστημα
    φυλακίζοντας τους αθρώπους σε μια λογική του παραλόγου και ζητωκραυγάζοντας,
    για τα ανύπαρκτα ρούχα του αυτοκράτορα...

    Χρειάζεται να επανέλθουμε στην παιδική αθωώτητα για να ρωτήσουμε;
    που είναι... "αυτά τα ρούχα";

    Και το πρόβλημα δεν είναι μη αδικήσουμε τον Ιησού,
    αλλά να αποκαταστήσουμε τόσους άλλους
    "Ιησούδες"...που εξαφάνισε και
    παραποίησε, έκλεψε και αδίκησε...στο πέρασμα του.

    Έχουν γεννηθεί και έχουν πεθάνει τόσοι Έλληνες, αθώες ψυχές, σταυροκοπούμενοι σε μια εικόνα
    Ιουδαικής προέλευσης και ιδεολογίας
    αγνοώντας και το όνομα και την ύπαρξη μεγάλων Ελληνικών μορφών
    και χωρίς ποτέ να αποδώσουν ένα φόρο τιμής στο Λεωνίδα ποτέ.

    Ο Μεσσίας είχε το μονοπώλιο
    βλέπεις και την εξουσία.
    Το πεπόνι και το... μαχαίρι.

    Ας ξαναγυρίσει στο λαό του, να τους φωτίσει και να τους καθοδηγήσει.
    Αυτοί τον περίμεναν και οι γραφές του και είναι οι μόνοι που τον χρειάζονται πολύ.
    Καιρός να τον αποδεχτούν και να τον αναγνωρίσουν.

    Το Ιουδαικό ψέμα και η χριστιανική απάτη, διέβρωσαν όχι μόνο τον Ελληνισμό αλλά
    και όλο τον κόσμο,
    στοχεύοντας στην δικτατορία του Σηθ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Γιατί δεν γίνεσαι η αλλαγή... που θέλεις να δεις στον κόσμο;