Κυριακή, 25 Μαΐου 2008

Ε. Καιρός να επιστρέψουμε Σπίτι

  Ε στίας άρχεσθαι.
υ Οδυσσείας 
 τὸν δ' ἀπαμειβόμενος προσέφη πολύμητις Ὀδυσσεύς·
"βουκόλ', ἐπεὶ οὔτε κακῷ οὔτ' ἄφρονι φωτὶ ἔοικας,
γινώσκω δὲ καὶ αὐτός, ὅ τοι πινυτὴ φρένας ἵκει,
τοὔνεκά τοι ἐρέω καὶ ἐπὶ μέγαν ὅρκον ὀμοῦμαι·
ἴστω νῦν Ζεὺς πρῶτα, θεῶν ὕπατος καὶ ἄριστος, 230
ἱστίη τ' Ὀδυσῆος ἀμύμονος, ἣν ἀφικάνω·
Γιατί ο θεοπλάστης   Όμηρος δεν αναφέρει πουθενά την πιο ιερή θεά την Εστία;
Στα Ομηρικά Έπη δεν αναφέρεται πουθενά  το όνομα της ,ούτε η θεά.
Ποια είναι η Εστία, η πρώτη θυγατέρα Τιτανίδα αδελφή του Κρονίδη Διός;  
Μα η Εστία είναι η πατρίδα , είναι η  Ιθάκη του πολυμητίδος  Λαερτίδη και όλη η ποιητική δημιουργία είναι αφιερωμένη σε αυτή  την επιστροφή,  νόστιμον ήμαρ σε οδυσσειακή  πλεύση κοίλης ερυθράς  νηός.
Ο κάθε μεγαλοφυής δημιουργός ποτέ δεν κάνει ένα έργο στο οποίον δεν απαιτείται η μέθεξη, η μετουσίωση, η κριτική σκέψη, το ερέθισμα το απείκασμα, η συμμετοχή του αναγνώστη θεατή και η σχέση είναι σαφώς  έντονα ερωτική ετερωνύμως και ομωνύμως ελκτική ή χορευτικά  αντιθετική. Άλλωστε ό,τι αγαπούμε ή μισούμε πολύ κατά  βάθος μας μοιάζει σε δομή συναφή.
Ποια είναι η πατρίδα, που είναι και τι αντιπροσωπεύει η Ιθάκη του καθενός;
Ποια είναι τα σύνορα, τα όρια σε μια πατρίδα νησί  που προσπαθεί ανάμεσα από τα κύμματα του οίνοπος πόντου σε στεριά ή υφαλοκρηπίδα  να ορισθεί  να στερεωθεί;
Πρωτίστως είναι η Συνείδηση,  αυτοσυνείδηση, προσωπική συλλογική  εθνική  που δύσκολα γεννιέται και σε καμιά της γης γωνιά μαζί με την Λητώ δεν γίνεται δεκτή.
Ποια είναι η Εστία και γιατί πρέπει να παραμένει Ιερή Ανέγγιχτος και Παρθένος;
Η Εστία είναι ένας χώρος, προσωπικός, ιδιωτικός, ένα σπίτι, ένας δημόσιος χώρος, η δημόσια ζωή του τόπου, η πατρίδα, οι πατρίδες …όλου του κόσμου.
Η Εστία είναι… ένα Νησί.
Το πρώτο νησί είναι, το Νησί της Ηλιακής Συνείδησης, η Δήλος,το νησί που μπόρεσε να στερεωθεί και να γεννηθεί ο Απόλλων και η αδελφή του η Άρτεμις μετά την καταδίωξη της Λητούς.
Θα ακολουθήσουν και όλα τα υπόλοιπα “νησιά” και οι αντίστοιχες επικρατούσες λογικές τους.
Η αμάθεια, οι πόλεμοι, η επιθετικότητα, ο ιμπεριαλισμός, η απληστία, οι φιλοδοξίες  αρχομανών ρημάξανε κυριολεκτικά όλους τους χώρους, τους βεβηλώσανε… τους λεηλατήσανε.
Η ανθρωπότητα δεν γνώρισε στιγμές ειρήνης και σεβασμού της Εστίας σε προσωπικό και συλλογικό επίπεδο.
Το Ιερό Νησί,ένας κύκλος και…το κέντρο του!
Το Ιερό Νησί, είτε είναι ένας χώρος, προσωπικός, ιδιωτικός, ένα σπίτι,
ένας δημόσιος χώρος η δημόσια ζωή του τόπου, η πατρίδα, οι πατρίδες όλου του κόσμου,
πρέπει να περιφρουρείται,να προστατεύεται, να παραμένει καθαρός, αμόλυντος, απαραβίαστος…χώρος!
Αυτό σημαίνει, πως όλα τα πράγματα πάνω σε αυτό το νησί χρειάζεται να τοποθετούνται με αρμονία, με λειτουργικότητα, με προτεραιότητα, με αποτελεσματικότητα,
με οικονομία, χωρίς να λείπει κάτι και χωρίς να σπαταλιέται άσκοπα και ανίερα.
Το κάθε τι… στη θέση του, ακόμη και …τα σκουπίδια.
Το πιο σημαντικό είναι όμως, τι, τοποθετεί κανείς στο κέντρο του νησιού και του κύκλου
σαν σημείο αναφοράς.
Αν τοποθετήσεις στο κέντρο και στο σαλόνι του σπιτιού τα σκουπίδια όλο το σπίτι θα …θυμίζει χωματερή.
Αν τοποθετήσεις ένα Φως…θα λάμπει!
Το “σπίτι” επιβάλλεται να αερίζεται να το βλέπει Ήλιος να είναι καθαρό,
τακτοποιημένο, νοικοκυρεμένο.
Οι επισκέπτες να φιλοξενούνται, να περιποιούνται αλλά όχι
να κάνουν κατάχρηση της φιλοξενίας και να διεκδικούν… το κρεβάτι του ιδιοκτήτη.
Το πλαίσιο ανταλλαγής κουλτούρας πολιτισμών και λαών σαφώς θα περιέχει συνεργασία, όχι όμως να διαβρώνεται και να υποσκελίζεται και να παραπετιέται η βασική ουσία, η σύσταση του νησιού.
Να παραποιείται το χρώμα του, το χώμα και οι ρίζες του δέντρου!
Η ιστορία φανερώνει ότι αυτό το νησί καταστρέφεται παραβιάζεται διαβρώνεται από πολλούς εχθρούς και κατακτητές πολλές φορές.
Οι κατακτητές είναι αρκετές φορές άμεσοι, ευκρινείς και τους βλέπεις μπροστά σου με τα όπλα τους και τα ταγκς… γνωρίζεις ποιοι είναι.
Αρκετές φορές όμως είναι έμμεσοι κρύβονται πίσω από μορφές προβάτων,
“αδύναμοι” φαινομενικά, με ωραία λόγια κολακευτικά και υπνωτιστικά,
μιλώντας για την αγάπη και την απόλυτη εξουσία του θεού
και πίσω από καλοραμμένα κουστούμια τεχνοκρατών των πολυεθνικών συζητώντας για την αγάπη και την κυρίαρχη αύξηση του χρήματος.
Χρειάζεται μεγάλη οξυδέρκεια να τους διακρίνεις μαζί και την πρόθεση τους και τους σκοπούς τους.
Χρειάζεται να  βλέπεις καθαρά και χρειάζεται το Φως … για αυτό.
Πολύ σημαντικό είναι το παράδειγμα το πρότυπο των κυβερνώντων και συμμετεχόντων στην διοίκηση αυτού του νησιού.
Οι δημόσιοι άντρες και οι γυναίκες τους,οι συγγενείς τους, οι κουμπάροι τους,οι γραμματείς τους, οι πνευματικοί καθοδηγητές τους,πρέπει και να είναι και να φαίνονται ενάρετοι και δεν μπορεί να υπάρχει καμιά δικαιολογία για αυτό.
Αν, μία παράβαση για ένα απλό πολίτη είναι παράπτωμα για ένα κυβερνώντα είναι πολύ παραπάνω και μεγαλύτερο ολίσθημα.
Το ψάρι μυρίζει από το κεφάλι, το νησί του δημοσίου γίνεται άνω κάτω, αν “το κεφάλι πάσχει βαριά” και μυρίζει άσχημα.
Η προσωπική ζωή “του κεφαλιού”,
εφ όσον αναλαμβάνει τέτοια καθήκοντα και ευθύνες,
παύει να είναι τόσο προσωπική και οφείλει να είναι υποδειγματική και πρότυπο για την καινούργια γενιά και τα παιδιά..

Που είναι τα όρια του εθνικισμού και που του πατριωτισμού;

Πατριωτισμός σημαίνει να γνωρίζεις την θέση σου, την πατρίδα σου,την ιστορία σου και να την σέβεσαι και ταυτόχρονα και τις άλλες πατρίδες… άλλων ανθρώπων.
Εθνικισμός σημαίνει μία υπεροψία που χρησιμοποιείται για ιδιοτελείς αντιδεοντολογικούς σκοπούς και δε σέβεται τον άνθρωπο με την πλατειά του και ευρεία έννοια και καμιά πατρίδα… ούτε καν την δική του 
Η Εστία, “η ιστίη” του Ομήρου,ξ159,τ304, υ231 είναι η θεά του Όρκου, η Πρυτανίς και αναφέρεται τρείς φορές στον όρκο του Οδυσσέα προς τον Εύμαιο, την Πηνελόπη και τον Φιλοίτιο.
Ενός όρκου ιερού απαράβατου και πάντα που … αφ΄ Εστίας άρχεσθαι.
Συμβολίζεται με μια πρεσβύτερη γυναίκα αγκαλοφορούσα ένα παιδί
και μερικές φορές να πλέκει και να γνέθει και όλα τα κτίρια και οι ναοί, είχαν κυκλικό σχήμα,… τα πρυτανεία των πόλεων.
Στο μέσον… η Ιερή Φλόγα.
Γιατί ο θεοπλάστης   Όμηρος δεν αναφέρει πουθενά την πιο ιερή θεά την Εστία;
Γιατί ο ίδιος ως άνθρωπος της γνώσης κοσμοπολίτης πατριώτης και εξερευνητής του σύμπαντος άναψε την φλόγα μιας όρθια ψυχής και την κρατά όρθια  άσβεστη σε όλους τους στίχους της ποιήσεως της επικής  στο κέντρο ενός κύκλου μιας ηρωικής επιστροφής.

ΕΜΕΙΣ ταξιδεύουμε μαζί της  σε έπη λαμπερά με των Φαιάκων τα ταχύπλοα τα ομηρικά  και κάποια στιγμή συνειδητοποιούμε ποια είναι η Ιθάκη , η Εστία, ποιο είναι το νησί και που μας περιμένει  μαζί με  ό,τι  αγαπούμε πολύ στην απέναντι στεριά.

ΕΜΕΙΣ ..... οι ονειροπόλοι  ρομαντικοί ομηριστές ποιητές μονάχα

Ποιός είναι ο Καιρός και τα Σημάδια του;
Καιροντολόγος της Λάϊον
21ος Αιών
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γιατί δεν γίνεσαι η αλλαγή... που θέλεις να δεις στον κόσμο;